Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Gör de undersäkningar i USA hur stort stöd Trump har nu?
Vissa som röstade på honom är säkert förvånade men endel borde ju veta vad de röstat fram?

Gör de undersäkningar i USA hur stort stöd Trump har nu?
Vissa som röstade på honom är säkert förvånade men endel borde ju veta vad de röstat fram?

Lägst sedan installationen, enligt Reuters: https://www.reuters.com/default/tru...ng-office-reutersipsos-poll-finds-2025-04-02/.

Om jag förstått saken rätt är hans invandringspolicyer fortsatt superpopulära medan det går lite halvknackigt för den ekonomiska politiken just nu. Men det är väl troligen väldigt uppdelat - Fox-tittarna (och högerut) får ju bara vet att allt går tipptopp och tycker därmed att det är en enda lång framgångssaga.

Lägst sedan installationen, enligt Reuters: https://www.reuters.com/default/tru...ng-office-reutersipsos-poll-finds-2025-04-02/.

Om jag förstått saken rätt är hans invandringspolicyer fortsatt superpopulära medan det går lite halvknackigt för den ekonomiska politiken just nu. Men det är väl troligen väldigt uppdelat - Fox-tittarna (och högerut) får ju bara vet att allt går tipptopp och tycker därmed att det är en enda lång framgångssaga.

Intressant.. 😕

Jag landar mer och mer i att det kommer sluta i kaos, USA har stor betydelse i världen, ekonomiskt och militärt men Trump-administrationen överskattar den betydelsen och ledande inom administrationen här har inte den politiska kompetensen och erfarenheten de skulle behöva.
Jag upplever det snarare som om USA håller på att montera ner sin betydelse. Småsyskonen följer gärna storebror, men när storebror vänder ryggen mot dem så är det dags att växa upp. Och när de sker försvinner glorian.

Men ja kaos kan det bli, i synnerhet i USA.

Kommer inte ihåg att Trump sa det men så var det kanske?
Ja, så var det. Samtidigt så såg jag konferensen med Trump om tarifferna, och han brukar ju tala oavbrutet Musk. Nu nämnes han typ inte (kan ha missat att han gjorde det någon gång, men mkt var det inte). Det tänker jag är rätt talande för att han lessnat lite på Musk, speciellt i ljuset av fiaskot i Wisconsin. Han gillar inte förlorare.

Ja, så var det. Samtidigt så såg jag konferensen med Trump om tarifferna, och han brukar ju tala oavbrutet Musk. Nu nämnes han typ inte (kan ha missat att han gjorde det någon gång, men mkt var det inte). Det tänker jag är rätt talande för att han lessnat lite på Musk, speciellt i ljuset av fiaskot i Wisconsin. Han gillar inte förlorare.

Jag tror även att Teslas styrelse och aktieägare inte är glada över att Musk har fått aktien att rasa över hela världen. Och att den här gången så finns det andra aktörer som står på rad för att fylla EV efterfrågan.

Sen när brydde sig Trump om lagar? Lämnar han är det av andra skäl.
Lagar är väl inte relevant här, mer att man har pratat utåt om att Musk bara skulle ha sin roll en begränsad tid. Men det kan inte vara en slump att medarbetare börjat läcka till pressen om att Musk ska kliva tillbaka snart, direkt efter förlusten i Wisconsin, eftersom att de ser det som nödvändigt att distansera sig lite från honom. Även om det från början kommunicerats att Musk bara ska vara kvar en viss tid.

De här olagliga utvisningarna till El Salvador kan vara det mest hårresande jag hört om Trumpadministrationen hittills. I åtminstone ett fall har de medgett att de gjort fel, men hävdar att domstolen bör lägga ner målet och att de inte kan göra nåt för att få tillbaka personen (vilket säkert åtminstone delvis är sant, och gör utvisningarna ännu farligare). Helt otrolig läsning: https://www.theatlantic.com/politic...or-sends-a-man-to-a-salvadoran-prison/682254/

De här olagliga utvisningarna till El Salvador kan vara det mest hårresande jag hört om Trumpadministrationen hittills. I åtminstone ett fall har de medgett att de gjort fel, men hävdar att domstolen bör lägga ner målet och att de inte kan göra nåt för att få tillbaka personen (vilket säkert åtminstone delvis är sant, och gör utvisningarna ännu farligare). Helt otrolig läsning: https://www.theatlantic.com/politic...or-sends-a-man-to-a-salvadoran-prison/682254/
För de som inte kan läsa artikeln så funkar det att ta bort cookies, gjorde det och då laddades sidan.

Hur jävligt allt är kan jag inte låta bli att skratta lite åt att Israel slopade alla tariffer på amerikanska produkter 1 april, bara för att få 17% igår. Den såg nog definitivt inte Bibi komma!
Trump fick ju direkt till ett eldupphör på Gaza t.o.m. innan han tillträdde och det fanns förhoppningar om en mera gynnsam utveckling i regionen, jag hoppades det åtminstone och hade det funnits erfarna och vettiga personer runt Trump som kunnat balansera hans infall hade det kanske kunnat bli så.

Nu hoppas man närmast på att det blir ett totalt kaos av allt och att det ur det sen kan växa fram något mera sansat.

De där människorna kan verkligen show.

Jag tänker det musk gör är väl att migrera gamla COBOL-system. De systemen har väl varit problematiska länge, decennier, för många företag, länder, av större slag. Data behandlas förhoppningsvis som data och inte som personliga uppgifter. Kan ha skapa en ai som migrerar mer automatiskt är det väldigt lukrativt och ger mervärde för kunden, usa, i lägre energiutgifter och enklare, modernare systemunderhåll som dagens ungdomar vill arbeta inom.

Det Trump gör är att han inför moms för produkter producerade utanför usa. Usa har ingen moms idag och inte heller fortsättningsvis på inomlandet producerade varor. I Sverige har vi som mest 25% moms på produkter producerade inom eller utom landet och alla tjänster producerande inom landet. Sverige har ju skillnad på moms. sTrump gör allting så konstigt bara eller också har jag helt fel.

Allt som skickas, inkl människor, kostar väldigt mycket på miljön.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 786
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka