Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Då så har Ericsson vikt sig för tRump och dessutom skänkt flera miljoner till hans installation. :mad:

"I ett brev till europeiska företagare förbjuder Donald Trump riktlinjer om mångfald, rättvisa och inkludering om man ska få göra affärer med USA. Det franska handelsdepartementet rasade mot beskedet och beskrev det som ”oacceptabelt”.

Svenska Ericsson, som nyligen skänkte miljoner till Donald Trumps installation, har i flera år betonat vikten av mångfald och inkludering i sina årsredovisningar.

Men nu har orden ”mångfald” och ”inkludering” plockats bort ur 2024 års årsredovisning, rapporterar Dagens Industri. Det har i stället bytt namn till ”likabehandling och lika möjligheter”. Det beskrivs inte heller längre som ett mål utan som en ”ambition”

AB Volvo väljer samtidigt att behålla orden, enligt DI.

Då så har Ericsson vikt sig för tRump och dessutom skänkt flera miljoner till hans installation. :mad:

"I ett brev till europeiska företagare förbjuder Donald Trump riktlinjer om mångfald, rättvisa och inkludering om man ska få göra affärer med USA. Det franska handelsdepartementet rasade mot beskedet och beskrev det som ”oacceptabelt”.

Svenska Ericsson, som nyligen skänkte miljoner till Donald Trumps installation, har i flera år betonat vikten av mångfald och inkludering i sina årsredovisningar.

Men nu har orden ”mångfald” och ”inkludering” plockats bort ur 2024 års årsredovisning, rapporterar Dagens Industri. Det har i stället bytt namn till ”likabehandling och lika möjligheter”. Det beskrivs inte heller längre som ett mål utan som en ”ambition”

Men vafaaan Ericsson?! Tackolov att jag inte fick för mig att börja jobba där för några år sedan. Bra av Volvo dock.

Jag är inte förvånad. Det är för jävligt, men jag är inte förvånad. Det går helt i linje med hur Sverige reagerar och resonerar i allt det här. Det kommer säkert en "fin" förklaring till svenskarna om varför- att man bara byter orden men att de betyder samma sak för oss i landet. Diplomati. Stryka trumpen medhårs. Inte uppröra.

Efter USA:s påtryckningar för att ta över Grönland de senaste veckorna åker Danmarks statsminister Mette Frederiksen dit i dag för att träffa den nya regeringschefen. Samtidigt uppges USA räkna på vad det skulle kosta att ta över Grönland, skriver amerikanska medier.

:rage:

Det är intressant att 1) Domare väljs "politiskt" i USA, 2) Det är helt okej att erbjuda en miljon dollar till någon för att den ska rösta, och 3) Trots 2, så vann inte Trumps kandidat
Vad jag såg häromdagen så är det förbjudet i den stat jag tror du talar om att muta folk till att rösta.

Har svårt att se några ljuspunkter av vikt faktiskt.
Jag ser hängivna och handlingskraftiga reaktionära rasister och fascister som gör exakt vad de vill, medan handlingsförlamade och/eller bakbundna liberaler knyter handen i fickan och sprider memes. Jag tror på unionsupplösning.

Trump-administationen har med all tydlighet visat att de föraktar Europa, och inte är att räkna med som partner, ÄNDÅ är de på europeiska länder som planerar för mer lokal vapenhandel att de minsann måste köpa amerikanskt. Som en kontrollerande partner som gör slut vid upprepade tillfällen men ändå förväntar sig fullständig lojalitet.

https://www.aol.com/news/us-officials-object-european-push-050404686.html

Efter USA:s påtryckningar för att ta över Grönland de senaste veckorna åker Danmarks statsminister Mette Frederiksen dit i dag för att träffa den nya regeringschefen. Samtidigt uppges USA räkna på vad det skulle kosta att ta över Grönland, skriver amerikanska medier.

:rage:
Klart som :devil: att tRumpen vill ta över Grönland. :mad:

I januari uppgav den amerikanska tankesmedjan American Action Forum att marknadsvärdet på Grönlands naturtillgångar berättigar en köpesumma på två biljoner kronor, men att öns strategiska värde är närmare 30 biljoner kronor.

Klart som :devil: att tRumpen vill ta över Grönland. :mad:

I januari uppgav den amerikanska tankesmedjan American Action Forum att marknadsvärdet på Grönlands naturtillgångar berättigar en köpesumma på två biljoner kronor, men att öns strategiska värde är närmare 30 biljoner kronor.

Skulle han inte reducera USA's skulder...? Köpa andra länder känns inte helt i linje med den planen....? 🤔

I övrigt är jag hyffsat orolig över vad som kommer hända ikväll. Hela detta med Liberation Day känns som väl mycket fuss om det bara är för att berätta om ännu flera tullsatser....

Trump-administationen har med all tydlighet visat att de föraktar Europa, och inte är att räkna med som partner, ÄNDÅ är de på europeiska länder som planerar för mer lokal vapenhandel att de minsann måste köpa amerikanskt. Som en kontrollerande partner som gör slut vid upprepade tillfällen men ändå förväntar sig fullständig lojalitet.

Och samtidigt hota med att sänka planens kapacitet för att man inte litar på köparna. Det är verkligen lockande 👿

Skulle han inte reducera USA's skulder...? Köpa andra länder känns inte helt i linje med den planen....? 🤔

I övrigt är jag hyffsat orolig över vad som kommer hända ikväll. Hela detta med Liberation Day känns som väl mycket fuss om det bara är för att berätta om ännu flera tullsatser....
Fast vill han verkligen genuint köpa....? Han vill ta, mer än köpa tänker jag.

Jag tycker snarare att det han sysslar med är krigsförklaring mot Danmark tex.

Fast vill han verkligen genuint köpa....? Han vill ta, mer än köpa tänker jag.

Jag tycker snarare att det han sysslar med är krigsförklaring mot Danmark tex.
Han började tala om att köpa förra mandatperioden (sedan föreställde han sig säkert något helt orimligt pris).

Jag landar mer och mer i att det kommer sluta i kaos, USA har stor betydelse i världen, ekonomiskt och militärt men Trump-administrationen överskattar den betydelsen och ledande inom administrationen här har inte den politiska kompetensen och erfarenheten de skulle behöva.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 786
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka