Don Laurie e.Don schufro

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Legend
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 3 072
L

Legend

Ska betäcka om mitt sto -06 o har börjat titta på hingstar..
Är inne på Don Schufro-blodet o hittade denna hingst,som har jättebra fullblod bakom sig..
Är det nån som kan nåt om denna hingst,sett nåt efter honom? Tror att första fölisarna kom iår!?

Sv: Don Laurie e.Don schufro

Ett bra tips för den som är intresserad av tyska hingstar är att hålla koll på de olika förbundens fölauktioner, de är en slags värdemätare på hur bra hingstarna förärver sig. Bra förärvning = många föl uttagna till elitauktionen (men man måste hålla i minnet att det är en hel del politik inblandat i dessa uttagningar också, men en viss fingervisning ger det). I synnerhet när det gäller nyintagna hingstar i aveln kan detta vara en första fingervisning om förärvningen. T ex hade Sir Donnerhall en hel del föl med på Oldenburgs elitfölsauktion. Don Laurie-föl kan jag inte påminna mig att jag sett i auktionslistorna.

Yes de första fölisarna kom iår. Don Laurie är mitt första val nästa år. Hon är dräktig med Smashing Hit iår. Don Laurie är så snygg att man bara svimmar och att han sedan fått nästan full pott på det mesta gör ju honom inte mindre intressant. De på min hingststation sa bara jaaaa när jag berättade om nästa hingstval.

Det undrar jag med,kollat på ASVH-faktablad o han finns inte med där? :confused:
Märkligt,Danzaz som oxå importeras av samma,finns inte heller med...
Jag trodde att alla hingstar som används i sverige skulle va med där?..någon som vet???

Det är väl så att det inte lösts någon licens på dessa hingstar i år. Såg för övrigt att Karolinger, från samma importör, kom 3:a i sin åldersklass på Bundeschampionat men också att han bjuds ut till försäljning på trakehnerförbundets stora auktion.

Det måste dom väl ha gjort när dom har ston?
Jag hittade ett sto som hade föl e.Danzaz iår,för att kunna regga den måste han ju lösa licens? :confused:

Nej, hingstarna ska ha licens det år de betäcker. Om stoet har föl i år innebär det att hon betäcktes i fjol.

Don Laurie kostar 2005, 1.900 bokningsavgift, 5.200 språngavgift, 2.400 dräktighetsavgift vid 90 dygn.
Pga den kraftigt höjda hingstlicensen förbehåller sig importören rätten att avstå från att lösa licens på en hingst som endast får 3 bokningar eller färre. Priset förutsätter minst 4 ston.

Don Laurie är verkligen läcker :love: .......kanske man skulle använda honom nästa år. Helst skulle jag vilja ha Don Schufro men då blir det att åka till Danmark. :crazy:

Kan du inte tänka dig Don Romantic? Jag tycker han är :love:

Don Romantic är oxå urläcker :love: . Vi får se vad det blir till nästa år......det finns många bud :d ! Jag hittar inga hopp poäng på Don Romantic. Tycker ju om när de även kan hoppa :D .
Jag gillar Don Lauries stam lite mer med fullblod som morfar och en mormor som inte går av för hackor :D ! Men som sagt först skall nu förhoppningsvis en fölis till världen i vår och sedan får vi se vad det blir. Men det är kul att planera :angel: !

Stämmer,har inte heller sett några hopppoäng men jag hittade Blue Horse hemsida så jag har tittat på Don Romantic + Don schufro på video snuttar,dom är bara så :love:

Hej!
Betäckte med Don Laurie i fjol och fölet väntas komma om ca 10 dagar. Var och tittade på honom på Ågårdens hingststation i Falkenberg i fjol, där han stod hela säsongen. En läcker och trevlig hingst. Han fick tre föl i Sverige 2006, samtliga fick diplom, samt mkt fina omdömmen. Tror dock att han är tillbaka i Tyskland igen, men finns genom importspermia. Hör av dig om du vill veta mer.
0708-188773
Mvh Jennie

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 027
Senast: Johanna1988
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 323
Senast: ginnies
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
5 444
Senast: exotic
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 264
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna