Dömma ut häst oss Agria..

Sv: Dömma ut häst oss Agria..

Ja du..jag kan typ inte ett dugg om spatt. Vet också att spatt uppkommer i hasens glidleder.
Men jag vet inte, det kanske finns andra varianter av spatt för det stod begynnande spatt på alla benen i veterinärens utlåtande. :confused:

Sv: Dömma ut häst oss Agria..

bapro skrev:
Mitt ena sto blev utdömd (triangelmärkt) hos Agria förra våren. Hon var sprutad in leder fyra ggr -03 för återkommande hältor & när hon blev dålig i samma ben igen efetr ett halvår så var det inte alls svårt att få henne utdömd, men det var nog för att det rörde sig om en mindre summa pengar (30000kr) Försäkringsbolaget hade nog förlorat mycket mer om jag hade behandlat hästen regelbundet i ett år till. I ditt fall gissar jag att de kommer att kräva att ni försöker lite till, just eftersom den är så högt försäkrad (det går behandla ganska mkt för 160000) Sedan verkar det vardra runt ganska mkt på din? Eller visar den hälta på samma ben hela tiden (har läst tidigare men kommer ej ihåg hur det var)
Men nu får vi väl hoppas att hon är bra till ÅB på måndag! :idea:
MVH

Det går runt men det är alltid samma sida(ben)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 351
Senast: ako
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 122
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 908
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar