Domarsekreterare.

Då kanske det är en fördel att jag är tävlingssekreterare inom brottningen. Där ska man oxå vara stresstålig och hålla reda på många saker samtidigt :o

Ska kolla upp när det går några kurser. Det brukar väl vara en del kurser under våren innan tävlingssäsongen sätter igång va.

Hehe nej det är inte stressigt direkt! Det är KUL! :) I synnerhet när man har en del att göra. Annars kan det vara lite långtråkigt ibland (men som tur är finns det många trevliga kollegor att prata med). ;)

Men vissa yrkesskador kommer nog de stackars domarna få stå ut med kanske. Som att jag upprepar allt de säger för att siffrorna ska bli korrekta hela tiden osv... :crazy: :D

Då borde väl jag som är en statlig flexibel byråkrat också passa in, fast kanske ännu bättre som domare då? :angel:

Det hoppas jag verkligen inte! För jag tror och hoppas att våra domare har lite mer insikt än vad de statliga byråkrater jag råkat ut för tycks ha. :crazy: ;) Hanterandet av bullerrestriktioner för Arlanda flygplats är ett typexempel och förklarar väl varför jag anser att statliga byråkrater är mer eller mindre inkompetenta idioter. :devil:

Jag hoppas innerligt att Josse inte är kommunalpolitiker i Upplands Väsby eller statlig politiker i miljönämnden eller nåt liknande för då sjönk just min respekt för henne till-200 ungefär...

Sv: Re: Domarsekreterare.

Är det någon "åldersgräns" för domarsek. kurs?

Alla SIF-kurser är det 18-årsgräns på. Ev. kan man gå grönt kort kurs när man är yngre.

/Malin

Attans,
2 år kvar då.
Har gått Grönt kort kurs, men lärde mig inget.
Jaja, jag får väl hålla ut då.

Freyr skrev:
Alla SIF-kurser är det 18-årsgräns på. Ev. kan man gå grönt kort kurs när man är yngre.

/Malin

Har dom bestämt åldergränser i år? Jag gick nämligen domarsekreterarkursen när jag var under 18 år. Grönt-kort gick jag när jag var typ 15, eller nått.

ok, då kanske det bara är instruktörs-utbildningarna och tränarutbildningarna som det är 18-årsgräns på.

/Malin

Jag får kolla med SIF när det är någon i närheten.
För gå, det vill jag

Freyr skrev:

/Malin

Domarsekreterarkursen är det ingen åldersgräns på...inte heller steg-1 avel..

Oh vad bra, för det är just de kurser jag är sugen på.
Någon som har gått steg 1 avel?
Var et bra?

jag har gått steg 1 avel...jätte bra kurs om man är intresserad av avel eller håller på med avel.. finns även steg 2 kurs o steg 2 fortsättning.. alla jätte bra... är dock osäker på om man får gå steg 2 kurserna innan man fyllt 18 år då jag gjorde det efter jag fyllt.. kolla sif:s hemsida under utbildning. där står även planerade kurser utsatta.

Tack, jag tycker det är intressant med avel, men jag har inget sto att avla på, valacker fungerar inte så bra till sådana saker.

det tänkte jag inte heller när jag gick kurserna eftersom jag hade två valacker... nu har jag fyra avelsston så jag är glad att jag gick dem!

Sv: Domarsekreterare.

ja o de är väldigt intressanta kurser.. gå in o läs på SIF:s hemsida så får du veta mer om vad du får lära dig!

Sv: Domarsekreterare.

Tack, det ska jag göra.
Vilken lärare hade du i Grundkurs: Avel?

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 743
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar