doggy som hundmat?

wtf

Trådstartare
Min hund har alltid varit lite halvtaskig i magen, han har ätit royal canin sensible ganska länge nu men utan resultat.. han har alltid haft samma märke men lite olika sorter..
men av olika anledningar har han nu ätit doggy ca 1 vecka och vips så blev han bra?

är detta ett bra/hyfsat foder? vet ju att dyrt inte alltid är bäst..
vad tycker ni?

Sv: doggy som hundmat?

Mja, jag skulle säga att det funkar.
Syrrans hund äter det nu men håller på att gå över till Eukanuba.
Hon har haft dålig päls och klokvalitet. Annars funkar det säkert helt okej. Jag tror det beror på hunden, man får testa sig fram.

Rätt. Dyrt foder är inte alltid bäst, det sa en veterinär till mig. Kör du med Doggy om han tål det bättre och gillar det, och framför allt är det billigt och bra.

Jag hade Doggy till min tik i alla år och det funkade jättebra - Doggy ska ju vara ett kvalitetsfoder.
Min nuvarande jycke gick på Royals adult när jag fick honom och jag tyckte det var rejält dyrt men ville inte krångla.
Han fes och skiten var inte direkt fast och han åt väldigt sporadiskt. När han fortfarande inte stabiliserat sig några månader efter flytten (jag trodde det kunde spela in) så fick jag rekommenderat BIS indirekt från en kennel - billigt, billigt så det var med tveksamhet jag testade. Vips så hade jag en hund som gärna åt, inte fes och sket fasta fina korvar. Dyrt är inte alltid bäst.

Det enda som är bra med dyrt foder är att de oftast forskat mer på det och att de använder bättre produkter, sen att fodret inte passar alla hundar är ju en annan sak.

då kan jag alltså testa ett tag till med gott samvete :)

låter bra, jag är inte så där jätteduktig när det gäller foder.. man litar ju på att dom dyrare märkena är ordentligt sammansatta för hundens bästa.
men om det är ett bra foder överlag så är ju det jättebra, har lite hemliga drömmar om en grand danoi i framtiden :angel: så då får man hoppas att den funkar på doggy också, blir så fasligt dyrt annars!

Doggy är ju ett välkänt och rätt stort hundfodermärke så jag skulle tro att det är sammanställt och innehåller allt det hunden behöver i allafall. Testade Robur (hör ju till Doggys sortiment) på min hund men det var nåt i det fodret som hon inte tålde så det fungerade inte på henne.Men min BC som jag hade åt Doggy och fungerade mkt. bra på det, bra hull och blank päls.

Fungerar din hund bra på Doggy så ge det. Min kompis hade jätte svårt att hitta foder till sin BC men tillslut så hittade hon ett som fungerade jätte bra på den hunden: Blåvitts hundfoder, så hon gav det och hunden mådde nog aldrig så bra som på det fodret :angel:

Hundens mage får avgöra! Jag ger ett billigare foder som "bulkar" mer helt enkelt för att min hund behöver det! Dels behöver hon mycket bukfylla för att bara mätt (en väldigt matglad och icke kräsen hund) sen blir hon förstoppad av foder som komprimeras för mycket. Hon måste få lite volym för att kunna bajsa 2 ggr per dag (bajsar hon bara 1 gång per dag så blir hon förstoppad eller börjar att fisa) Så om hundens mage fungera så kör hårt :) Blir pälsen t.ex. galsnlös sedan så får du lösa det då. Det kanske aldrig ens inträffar :D

Hej,
Det finns många olika doggy produkter och alla varierar i kvalité.
Min brors hund tex tål bara Doggy robur, blir dålig av de flesta andra doggy produkter. Om din hund mår bra utav det så är det ju jättebra :) , jag hade fortsatt med det.

Mina hundar äter Doggy och deras uppfödare ger alla sina det också.
Jag är nöjd med det, dock ger jag lite extra fiskolja för pälsens skull.

Uppfödaren hade läst någon undersökning om hundfoder, nämnde hon för mig sist jag pratade med henne, och där hade man kommit fram till Doggy var ett ganska bra foder, dock att det var lite torrt och att det var lämpligt att komplettera med olja (vilket jag redan gjort). Tyvärr är det ju bara hörsägen då jag inte har några källor till det, men intressant för mig ändå att höra.

Verkar hunden må bra av det så törs man nog dra slutsatsen att det är bra för hunden.
Även mina retrievers, så som brandguls, behöver och vill ha ganska stora mängder mat (matmonster) så det passar mig att kunna ge lite större portioner. Billigt och lättöverkomligt är det ju också.

Min hund har alltid varit lite halvtaskig i magen, han har ätit royal canin sensible ganska länge nu men utan resultat.. han har alltid haft samma märke men lite olika sorter..
men av olika anledningar har han nu ätit doggy ca 1 vecka och vips så blev han bra?

är detta ett bra/hyfsat foder? vet ju att dyrt inte alltid är bäst..
vad tycker ni?
Jag har haft 3 rottisar tidigare. Alla har ätit doggy. De har mått gör bra. Fin päls och bra vikt.
Min nuvarande rottis får bäst in schow lamm o ris.
Hon har varit så kräsen i maten. Åt inget som valp. Men nu äter hon bra

Efter att i alla år testat många och dyra märken (4 olika hundar med skiftande behov genom åren) så började jag av en slump ge doggy till rottisen. Han fungerar alldels utmärkt på det fodret. Han har ioförsig mått lika bra på dyrare foder.
På andra lågprismärken(tex hemköp,friskies,pedegree) kan han skita stora högar och fisa som ***
Men doggy och optidog (från lidel) så mår han som en prins. Precis lagom i hull, blank och fin päls och oki bajshögar.

Min tik har ätit Doggy i 12 år - hur glansig och fin i hullet som helst.
Bra kvalla på klor - pigg och spänstig. När hon väntat valpar har hon fått den svarta säcken, annars den gröna hela tiden.
Svenskt kvalite foder!

MVH Li

Min tolvåriga hund har ätit doggy i hela sitt liv, och mår utmärkt av det. Jag har även yrkesmässigt kommit i kontakt med företaget Doggy (dock i helt annat ärende än hundmat) och därför fått guidad tur i tillverkningen, besökt kenneln som "provsmakar" maten m.m. Jag fick ett mycket gott intryck av ett seriöst företag med bra produkter.

Min hund äter doggy, han kan vara lite kinkig på maten ibland men doggy älskar han. Jag köper bara 1kg-påse, räcker iofs typ 2 veckor :rofl: men så att den alltid är så färsk som möjligt. Han slutar äta maten om den ligger i fodertunna för länge....

Men han äter allt, men nu när du säger det så fiser han inte lika mycket nu som innan när han åt eukenuba (stavas?)

Att vi gick över till doggy var nog mest att vi inte fick tag på eukenuba för det var nån långhelg och allt stängt typ och hundmaten tog slut... hehe dålig planering av mig men doggy funkar bra.

Han får även Friskies hundmat som ser ut som kattmat typ hehe, den älskar han med och på dom förpackningarna står det nu ProPlan så dom har väl köpt upp märket kanske eller???

Får erkänna att när jag ska åka iväg och inte kan ta färskfoder med mig så inhandlar jag Doggy Robur (den gula påsen) till min allergihund och det funkar utmärkt för några dagar. Och det är ett väldigt högt betyg för ett torrfoder :D

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
464
Senast: Sel
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
932
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
910
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hur får man barn att leka hemma?
  • Tips i London