Döende marsvin (snabba svar)

linnsan

Trådstartare
Kom precis hem från stallet och hittade gammelmannen (marsvin) som ligger på sidan och håller på att dö. Han är lugn, ligger på sidan och ibland så "springer" han. Inte paniskt utan ungefär som en hund som drömmer. Har nu varit hemma i 15 minuter och han har fortfarande inte dött. Jag gillar ju inte att han ska ligga och lida (antar att det inte är helt bekvämt) så hur gör jag? Hur länge väntar jag innan jag behöver hjälpa honom? Eller ska jag göra det direkt?

Vilket är bästa sättet? Sätta spaden vid nacken och trycka till?

(Ursäkta om jag låter brutal)

Usch min kille:cry:

Sv: Döende marsvin (snabba svar)

Jag skulle ha åkt till veterinären...skulle inte våga/kunna slå ihjäl den själv, bättre att nån som kan det (veterinär) gör det.

Nu är det över, gjorde som jag sa och det gick snabbt. Han hann aldrig märka ngt.:cry:

Stackrs dig... Måste vara jobbigt

Usch vad jobbigt för dig! :(
Men starkt av dig att agera så fort!

Bra gjort av dig! Har gjort detsamma med en skadad kanin (den hade förmodligen brutit ryggraden) Inte hade jag en tanke på att släpa iväg den stackaren till en veterinär i en skumpig bil, nej nej. Jag tog en spade och löste det snabbt.

Min fulla beundran och dagens ros till ett snabb och beslutsamt agerande!

I mitt nästa liv vill jag bli marsvin hos dig! ;)

Kram, hoppas allt är OK!

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 933
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar