Dödsolyckor

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kellog

Trådstartare
Jag fattar inte detta. Det är så många som dör när dom skadas av att ha ridit fälttävlan. Varför ska sporten finnas? Om den ska finnas så är det bättre att det inte är fasta hinder, jag tycker att man ska kunna riva dom, så man inte behöver fastna.

jag har pratat med min hovslagare och han tycker också att det är dåligt att det ska vara fasta hinder. Han säger även att hästarna försörs och inte håller lika länge (Det vet jag intenting om och ska därför inte uttala mig)

Men nu när det dör så många, varför inte agrea? Andra livsfarliga sporter förbjuds men inte detta. Jag tycker att det är kul att hoppa över fasta hinder men tycker att det är så hemskt att fölk dör och hästar skadas. Vad tycker ni? :bump:

Sv: Dödsolyckor

Du tror möjligtvis inte att du hamnat på fel forum? Att säga till människor som älskar fälttävlan och ägnat större delen av sitt liv att utöva den, att deras sport inte borde få finnas är som att fullkomligt LÄNGTA efter att bli rullad i tjära och fjädrar.....:devil:
Jag fattar inte detta. Det är så många som dör när dom skadas av att ha ridit fälttävlan. Varför ska sporten finnas? Om den ska finnas så är det bättre att det inte är fasta hinder, jag tycker att man ska kunna riva dom, så man inte behöver fastna.

jag har pratat med min hovslagare och han tycker också att det är dåligt att det ska vara fasta hinder. Han säger även att hästarna försörs och inte håller lika länge (Det vet jag intenting om och ska därför inte uttala mig)

Men nu när det dör så många, varför inte agrea? Andra livsfarliga sporter förbjuds men inte detta. Jag tycker att det är kul att hoppa över fasta hinder men tycker att det är så hemskt att fölk dör och hästar skadas. Vad tycker ni? :bump:

Du tror möjligtvis inte att du hamnat på fel forum? Att säga till människor som älskar fälttävlan och ägnat större delen av sitt liv att utöva den, att deras sport inte borde få finnas är som att fullkomligt LÄNGTA efter att bli rullad i tjära och fjädrar.....:devil:

Ungefär vad jag hade tänkt skriva men du formulerade dig mycket bättre!

Att det skulle slita mycket på hästarna, är inte sant, fälttävlanshästarna är de som håller längst, är inte alls ovanligt med 15+ hästar i de svåraste klasserna. Och detta beror till stor del på den allsidiga träningen. Min häst har gått MSV-Svår klass i 10 års tid nu och hon är inte utsliten!

Vad tror du vi tkr? :confused:

Eftersom de flesta av oss tävlar fälttävlan och tkr att det är ngt av det bästa man kan göra så tror ja inte så många av os kommer rösta för att sporten förbjuds :mad:

Att det skulle slita mycket på hästarna, är inte sant, fälttävlanshästarna är de som håller längst, är inte alls ovanligt med 15+ hästar i de svåraste klasserna. Och detta beror till stor del på den allsidiga träningen. Min häst har gått MSV-Svår klass i 10 års tid nu och hon är inte utsliten!

Hetsa inte upp dig nu det är okunskapen som talar i Kellog och hennes hovslagare , dom vet inte bättre helt enkelt :smirk:

Jag kan hålla med om att fälttävlan är en farlig sport, men det finns så mycket mer som också är farligt. Hur många trafikolyckor sker egentligen på ett år? Om man vänder på det hela har sporten i sig bidragit och bidrar fortfarande med enorm lycka till många, som fullkomligen lever för fälttävlan. Unna dessa människor att verkligen göra det de lever för!

Vilka andra livsfarliga sporter har förbjudits?

Vad kan man kalla livsfarligt? Det mesta är livsfarligt, tom livet.

Vilka andra livsfarliga sporter har förbjudits?

Vad kan man kalla livsfarligt? Det mesta är livsfarligt, tom livet.

Fälttävlan är livsfarligt och man ska ha respekt för den! Inte va dum! Misstolka mig inte nu för jag tävlar själv fälttävlan.

Nej absolut! Man ska självklart ha respekt för sporten, men jag funderade mest på vilka andra livsfarliga sporter som förbjudits.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 808
Senast: MiniLi
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 431
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
4 066
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2