Sv: Dödad på grund av sina instinkter
Ville bara bocka lite för detta. Markerade det jag gillade bäst i hela ditt inlägg där allt va bra sagt.
Jag har inte läst hela tråden, och tänker inte göra det heller. Men av det jag har läst så förstår jag att du är nog en av dom få som tycker som du gör.
Vi hade en schäfertik som bet min lillasyster över nacken när hon var under året. Hunden står altså bakom min lillasyster, med ett rejält "nackgrepp", morrar och såg rent ut farlig ut. Mamma tvekade inte en sekund, utan det var bara in med hunden i bilen, och sen försvann den hunden kan vi säga.
Det är såna människor som du som gör det här farligt. Om hunden nu agerade "instinktivt" och bet barnet, vad i hela fan är det som säger att hunden inte kommer göra samma sak igen? Och det behöver ju inte ens handla om ett barn nästa gång.. utan en vuxen människa som hunden tycker "inkräktar". Det finns bara en sak att göra med såna här hundar, vare sig man har hittat ett nytt hem eller inte, och det är att avliva. Både för alla människors och för HUNDENS bästa.
En hund som känner sig osäker, eller vad nu som händer i den här hundens skalle, mår inte bra och skulle ha det mycket bättre om den fick somna in.
Ville bara bocka lite för detta. Markerade det jag gillade bäst i hela ditt inlägg där allt va bra sagt.