Döda möss?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Hittade en död mus i stallet idag och jag tog den i svansen och slängde ut den. Jag tvättade händerna efteråt. Men sen började jag fundera på hur det är med sjukdomar och sånt på gnagare?
Kan man ta dom med händerna och slänga ut dom eller ska man ta en skyffel eller så?
Hur funkar det egentligen?:)

//B

Sv: Döda möss?

Vet inte riktigt, tror inte det är någon fara alls dock, speciellt inte om du bara tagit i svansen en kort stund och dessutom tvättat händerna efter.
Men jag kan iallafall lugna dig med att jag har slängt ut döda möss/sorkar med händerna hela mitt liv i princip, tror inte ens att jag tvättat händerna alla gånger :o och jag lever och mår bra än.

Sv: Döda möss?

Man kan få otrevliga sjukdomar av vilda gnagare, så tvätta händerna efter att du har tagit i dem. Men att springa runt hela stallet på jakt efter en spade för att lyfta bort en lite mus känn lite overkill...

Bara du låter bli att slicka på den ;)

Liknande trådar

Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 414
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
224
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama