Det är både plus och minus med nya bekantskapen
Skittrevlig hund på de flesta sätt och riktigt skoj och jobba med oftast bara en glad skit med en massa kamp, bra bett och otroligt nog följsamhet också, så helt klart mest plus. Nackdelen är att han inte går ihop med hanen som redan fanns här hemma som det är just nu i alla fall, men tror det löser sig när jag får lite mer styrning på slyngeln
Bilder kommer, är väldigt dålig på det där med att fota...
Däremot är jag just nu bara så jäkla nöjd med den bruna stressmonstret, som helt plötsligt börjat använda all den där energin som hon la på att stressa till att försöka samarbeta och jobba
Vi får visserligen lite för jämt 13 olika beteenden på en gång i ett försök att göra rätt, men det görs med kontakt med mig och i ett försök att kommunicera
Så nu blir det stadga träning och särskiljning av kommandon
På mindre än ett år nu gått från att bli hysterisk när det var andra hundar ett kvarter bort, och totalblockera i utåtagerande beteende med en stressnivå som borde gett minst 13 hjärtattacker vid varje tillfälle till att häromdagen köra lydnad(visserligen på absolut basic nivå, dvs mata in beteenden) men med annan hund på planen som dessutom körde skydd och enbart släppa kontakten vid 3 tillfällen då det blev ett skall vid varje tillfälle innan hon var tillbaka hos mig, och inte ens vid dessa tillfällen var det egentligen stress, utan snarare förväntan och viljan att vara med och leka med figgen
Just nu är stressmonstret dyrt och det är äntligen riktigt roligt att träna hund igen
Så nu är min roman slut för denna gång
/Camilla