Dobermann valp!

C

Carolina

Nu har min valp som jag beställt blivit till. Så hon planeras föda den 20 Mars..:bump: ÅÅÅ jag längtar så otroligt mycket..
Snart så har jag en hund igen, och det ska bli helt underbart. :banana:
Hoppas hopps bara att hon tog sig.. Men uppfödaren tror det och det blev en väldigt bra hängning.. Såå allt verkar som att jag kommer att få min lilla bäbis..
Är det några fler som väntar på att få små vappsingar eller nyligen fått? In med bilder på era småttingar.. Eller alla som har små bäbisbilder in med dem så att jag får längta ännu mer!!

//Carro

Sv: Dobermann valp!

Nej, inga valpar här i sikte. Det passar inte in i mitt liv. Men jag är bara nyfiken på uppfödaren till din valp :)

Håller tummar och tår för två egna kullar i mars! Hängning har inget med resultatet av parningen att göra. I min ras "hängs" det väldigt lite faktiskt.

Vad härligt, här hemma blir det nog ingen valp än på ett tag.
Fick hem en liten goding i somras och hade redan en hund sedan innan, så just nu känner jag att det räcker. ;)
Bifogar en bebisbild på honom, just nu när han är 9månader med väldigt selektiv hörsel är det svårt att tro att han en gång i tiden var så liten och söt. :p :D

13775643.jpg

Uppfödaren är helt underbar, jag är ju väldigt nogrann med detta eftersom det är en stor innebörd med vad det gäller hur hunden kommer kanske att vara när den blir äldre.. Förstå mig rätt. Om hunden inte har det bra ibörjan när den är valp så kommer den troligtvis ha massa av problem när den är större.. Så jag ringde upp denna uppfödare för jag hade sätt att deras hundar presterar mycket bra såsom utställning, bruks osv. Och är ju intresserad av det mesta.. Så därav så kontaktade jag uppfödaren och frågade om jag och min sambo fick komma och hälsa på.. Hon hade då valpar som redan var sålda men som inte var hämtade ännu.. Så jag tog tillfället i akt och åkte och hälsa på dem.. Och jag blev så glad när jag fick höra och se hur hon tar hand om de små liven.. Det var underbart. Så jag frågade när hon skulle ta nästa kull och då var det just nu i vår.. Och det passar perfekt till sommar sem.. Så vi är helt lyckliga.. Jag har ju haft hund i hela mitt liv, men den sista gick bort sommaren 07.. Och ni vet ju hur det är när ens bästa vän dör.. Och efterlängtan blir för stor.. Dock så var det Yorkshireterrier.. SÅ då bestämde vi oss att vi ville ha en större och mer arbetsvillig ras.. Så bidde det en dobbis. Om du vill kan jag PM dig uppfödaren.

//Carro

Fast det har det ändå.. Visst det är ju inte allt men det är mycket.. Det är att man ska vara på rätt parningsdag samt att man får någon hängning iaf.. Sen så kan det vara en parning som ändå ger valpar men oftast så vill man ha åtminstånde en hängning..

//Carro

Så otroligt söt man kan vara då. E det en rottis eller?

//Carro

:o Såg ut att ha så stora tassar på kortet. Därav så såg det ut som någon dobbis el rottis.. Haha, va fel det kan bli.

//Carro

Det är lugnt, du är varken den första eller den sista som frågat det. ;) Framförallt nu när han blivit större men fortfarande är väldigt yr och "valpig" är det många som tror att det är en dobermannvalp jag kommer med. :p

Jo men det är ju nästan det.. Det är ju som en dobbis fast i miniatyr :D Dom e bra söta.

//Carro

Jag ska och välja ut min valp på lördag! Dom föddes 13 december, två svarta hanar blev det (ville eg. ha tik), av rasen toy/dvärgpudel :)

Jag kan skriva ut det här men trodde inte att man fick göra reklam ang uppfödare etc.. Får man d?:crazy:
Har du haft dobbis själv?

//Carro

Guuud så kul.. Då måste du ta en massa bilder o lägga ut :idea:
Men du kan alltså tänka dig att ta en hane iaf?

//Carro

Jo. Efter lite funderingar! Har hört att det inte är så stor skillnad inom pudel, så jag kör på!
Sen hade jag inte lust att vänta ett år om hon skulle ta ny kull heller :D

Hane lr tik?
Vad har fått dig att inte ha en till?
Mycket jobb vet jag att det är, men va det därför?

//Carro

Jag hade en hane. Han var väl inte bäst eller vad man ska säga. Då hade jag bara ett barn och pluggade. Då fanns det tid för att aktivera vovve flera timmar om dagen, utöver promenaderna. Nu har jag två barn och jobbar heltid och är ensamstående med barnen halva tiden. Men jag är så nöjd med vovven jag har nu och det är så mycket lättare att ha en liten i stan.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 896
Senast: geting
·
Hundavel & Ras En släkting till mig har länge pratat om att skaffa hund, superkul tycker jag. Hon har tittat mycket på blocket mest för skojs skull och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 172
Senast: Nattfjäril
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 528
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka