DNA typningen har visat att hingsten Stonfire är felstammad

Sv: DNA typningen har visat att hingsten Stonfire är felstammad

Vilken chock för ägarna!
Och så trist i allafall jag skulle tycka det var!
Lagt ner så mkt tid och pengar på att få en hopphäst, och då blir märren betäckt med en dressyrhingst!!
Skulle kännas som varken antingen eller på ngt sätt.
:crazy:

Blir det några ersättningskrav tro?

Fö så läste jag för ngt år sedan på Ridsports frågesida där en hästägare hade ngn fråga om sin hästs härstamning.
Hästen hade fulla papper, och ägaren nämnde vilken färg hästen hade.
Experten som svarade skrev "din häst kan inte ha den härstamningen som det står i dina papper, för hade den det, skulle den varit fux."
Det var säkerligen också en chock för den ägaren!

Sv: DNA typningen har visat att hingsten Stonfire är felstammad

Kan berätta ytterligare en historia om fel föräldrar... Det var ett halvblod som kom till det stuteriet där jag jobbade, ägaren berättade vad hon hette, alla papper fylldes i osv... Stoet semineras med hingsten och åker hem dräktig. Något år senare när fölungen är född och ägarna kollar stammen visar det sig vara rätt pappa men fel mamma... Hästägaren hade alltså förväxlat sina ston... Det var ingen höjdare...

Liknande trådar

Avel http://www.eurodressage.com/equestrian/2012/05/11/more-controversial-dna-results-denmark-believe-me-not-belissimo-m Är detta...
Svar
9
· Visningar
1 932
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 691
Senast: kopparberg
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix