DM för västergötland på ljuslingsbacken!

Sv: DM för västergötland på ljuslingsbacken!

Hoppas du fick fynda lite då som plåster på såren :)

Tråkigt att vi inte hann ses men nu har du en super fräsch pålle som är laddad till tusen inför helgen! :bump: Det hade varit grymt kul att åka ner och titta på er!

Novali: Tråkigt att du åkte hem men jag förstår dig. Gick också runt och glodde som tusan på alla skimmlar men hittade ingen lämplig men det var ju inte så konstigt då.

Trevligt att träffa Hunter och givetvis Prins Rollo iaf tänka sig att jag och Prins Rollo har varit gamla ridlägerkompisar. Jag var hemma och red på hennes söta fjording för typ 10 år sedan. Riktigt kul o ses igen o grattis till placeringen!

Min egen tävling går till historien som en av de sämsta förutom dressyren då där vi för första gången lyckades ta oss över det nästan magiska 70% strecket :p.

Kan väl försöka skylla en del på framhoppningen för hoppresultatet var ju katastrof :eek: och terrängen ja...

Svarar både Hunter och Donnatello:

Inga reafynd men väl andra DYRA fynd...:angel::rofl:

Grattis till 70% strecket! Förstår att det känns bra! Vet ju inga resultat alls förutom rollos, hoppas de kommer ut på sidan snart.

Jag tyckte 100-klass banan såg rätt rejäl men ok ut, åtminstone de första hindren men som sagt på fredagkvällen var banan i kanonskick och den blev säkert svårare att rida efter skyfallen....

Men nästa år tjejer....DÅ ska vi ha bukefika på massor av tävlingar!:bump:

Tyckte banan kändes ganska normal för 100 klass,och riktigt rolig att rida:banana: men backen upp den var ju riktigt läskig...och att ta sig ner sedan usch det var inte kul. Det var ingen fara med underlaget framför hindren men mellan dem var det tungt!! Tyckte att jag galopperade på riktigt bra men fick ändå määngder av tidsfel.

Hoppas du fick fynda lite då som plåster på såren :)

Tråkigt att vi inte hann ses men nu har du en super fräsch pålle som är laddad till tusen inför helgen! :bump: Det hade varit grymt kul att åka ner och titta på er!

Men Hunter!!!! Ni kom ju 2:a!!!!!!!!!!!!! Grattis grattis!!!!:bump::bump:

Resultaten ligger ute nu...

Haha ja synd bara att jag missa anmäla till DM:et, de placerade i DM fick mycket finare rosetter än den öppna klassen..;)

Det var DM för Västergötland

Men du som är bra på att ringa till folk:angel: Kan väl höra med distriktet om inte vi kan få medaljer för Bohuslän DM. Vi brukar ju ha det samtidigt men det verkade vara bortglömmt i år..

Haha ja nu har jag fått en splirrans ny telefon från jobbet som jag kan ringa gratis med precis hur mycket som helst :angel:

Skämt åsido, visst jag ringer gärna, men jag trodde du var med i DM,
betydde inte * efter ditt namn i startlistan att du var anmäld till DM?

Funderade också på vad stjärnorna betydde. De kanske trodde att jag hörde till deras distrikt men kom på senare att så inte var fallet. Eller så var de där av någon annan anlednining kanske ingen alls..

Haha ja nu har jag fått en splirrans ny telefon från jobbet som jag kan ringa gratis med precis hur mycket som helst :angel:

Skämt åsido, visst jag ringer gärna, men jag trodde du var med i DM,
betydde inte * efter ditt namn i startlistan att du var anmäld till DM?

Nej, stjärnorna efter betydde bara att vi skulle titta extra noga på det ekipaget....:devil::devil:

(skojar givetvis....)

Hahaha vilken tur då att jag inte börja gaffla om DM rosetter på prisutdelningen då

Jag har försökt ringa distriktet de ska ha telefontid jämna veckor
mån tis mellan 9-12 men det är ingen som svarar

Jag återkommer i med svar :D

Ja, du för ju köra med någonting i stil med att vi faktiskt är det ända distriktet med många tävlande som inte har fälttävlans-DM.

:rofl:

jag är glad om ingen tittar när jag rider :angel:

jag har inte lyckats få tag på kansliet idag
men skam den som ger sig, jag gör ett nytt försök imorgon :devil:

Det är ju massor som det står Ute på. Vad hände? Var det svår bana? Eller dåligt underlag?

Har hört ryktas att hoppbanan var katastrof - stämmer det så jag är glad att jag strök mig!

Det är ju massor som det står Ute på. Vad hände? Var det svår bana? Eller dåligt underlag?

Har hört ryktas att hoppbanan var katastrof - stämmer det så jag är glad att jag strök mig!

Hoppbanan i sig var ingen katastrof, det var fast grusunderlag, visserligen med massor av vattenpölar men inget farligt. Jag kan ju bara svara för mig själv och jag strök mig eftersom framhoppningen var lervälling och jag ska rida breeders till helgen. Ville ju inte att nåt ska hända innan dess. De som hann rida innan mig hade säkert en jättefin runda både i dressyr och hopp för banorna var kanon innan regnet kom!

Så därför är det nog så att många som det står ute på i hoppningen har strukit sig själva och det borde stå "avstår" istället på dom.

Terrängen var säkert inte så farlig då det är väldigt bra mark även om det här och där var lerigt. Då får man väl rida därefter. Jag hade inte avstått om inte breeders legat nästa helg, det var inte värre än i Mariestad förra hösten.

Nej hoppbanan var inte speciellt blöt eller tung, jag gick den med gympaskor på fötterna och blev knappt blöt. Upplevde den inte heller som tung när jag red, fast framridningen var katastrof , jag tog inte ett enda hopp innan jag gick in på banan, så det var ju lite spännande...
Jag har inte 100 koll men jag tror att det var några uteslutna , en vet jag hade 5 ner sen var det några som avstod terrängen men även sådana som blev uteslutna, terrängen var som sagt helt ok vid hindren men blöt på galoppsträckorna.

Väl inne på hoppbanan var allt helt ok, däremot gick det inte att som rollo skrev att hoppa på "framhoppningen", Vi gjorde ett försök att hoppa i leran men avstod när inte ens skållorna ville vara med utan bommarna bara dråsa ner :rofl:

Så det var bara att äntra banan :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 808
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka