DM för västergötland på ljuslingsbacken!

Sv: DM för västergötland på ljuslingsbacken!

Men tror verkligen jag missade detta totalt men får hålla ögonen öppna nu till helgen då men han har väl slutat träna på såna saker så hur ska jag känna igen honom nu?!

Äsch....det är bara att titta efter den finaste skimmeln av alla med en pygmé på ryggen....!:p

Nähä, har du fått Rebecca att börja med fälttävlan också? :D
Det är inte helt hundra att vi kommer, vi får se om det blir ok väder och nya skor.

Men nu är det du själv som rider? Inga importerade ryttare?

Den grå visade sig vara lite kräsen vid val av ryttare...det dög tydligen bara med matte...(VADÅ Bortskämd?????!) så numera får jag harva runt i sadeln själv...:crazy:

Så du MÅSTE komma! Denna gång SKA vi träffas och ha lite bukefika!

Haha okej jag lovar vi ska hålla utkik jag o Tello ;)

Jag vill okcså va me o fika :bump:

Tror att du har startnr precis innan mig

Jaha va kul kan jag ju önska dig lycka till innan du går in då :)

Novali: Schyrrans att jag också får va med :D

Ja vi får bara hoppas att vädergudarna är nådigare än i Falkenberg i juli :crazy:

Just nu är det uppehåll här i Göteborg men prognosen ser osäker ut för helgen.

Någon som har varit uppe vid banan, hur håller underlaget för regn och hovar?

Ja vi får bara hoppas att vädergudarna är nådigare än i Falkenberg i juli :crazy:

Just nu är det uppehåll här i Göteborg men prognosen ser osäker ut för helgen.

Någon som har varit uppe vid banan, hur håller underlaget för regn och hovar?

Inga bekymmer. Grus till hoppbanan och sand mestadels till terräng. Håller för mycket regn.

Ser fram emot att träffas!:banana:

Sand låter bra, jag fick ju en bra starttid också :D

Är det ngn som har koll på när banvisningen för häst är? Kan nämligen inte öppna ryttarmeddelandet på min dator... :crazy:

fre 18.30 och lördag 09.00 är det banvisning.

Fy sjutton vad det blir tidigt på lör..! :eek: Har fått en starttid utan nåde. Urrk. Har gjort klart dr o ho 1 timme innan banvisningen. Såå tidigt vi ska upp. Är det lagligt att skita i att fläta då? :smirk:

fre 18.30 och lördag 09.00 är det banvisning.

Fy sjutton vad det blir tidigt på lör..! :eek: Har fått en starttid utan nåde. Urrk. Har gjort klart dr o ho 1 timme innan banvisningen. Såå tidigt vi ska upp. Är det lagligt att skita i att fläta då? :smirk:

Nej din lata mask!!!:devil:Upp med dig kl 0400 och FLÄTA!!!:bump::bump:

JAG BLIR SÅ TRÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

av detta eviga regnande....idag har jag gjort den absolut dyraste dressyrstart i världshistorien!!!:mad: 500 riksdaler för att få rida dressyr i ösregn genom tidernas flesta och största vattenpölar på en Grålle som var så döless på skiten att han knappt iddes trava....(JA! jag VET att vi låg bra till efter dressyren....) det var det värsta jag varit med om.

Himlens portar öppnades sekunden som jag skulle börja rida fram...sen fullkomligt ÖSTE det ned regn...från att ha varit en jättefin hoppbana, lagom söt liten terrängbana till fullkomlig lervälling...:(

Att försöka starta hoppningen var inte att tänka på om man ville åka till Skåne nästa helg...suck, jag trodde jag hade fått min beskärda del av inställda tävlingar i år.:mad:

Fast det var inte så farligt trotsallt, visst det gick inte att hoppa fram till hoppningen, men underlaget inne på banan och i terrängen kändes helt ok, men det var nog tur att det lät bli att regna resten av dagen för då vet i sjutton hur det hade gått.

Jag tyckte inte att hoppbanan hade så dåligt underlag . . . värre var det med dressyren.

Hamnade på gräsbanan, som efter några ritter var en blandning mellan lera på vissa ställen, och vattenpölar på andra. Inga bra förutsättningar.

Framhoppningen var verkligen jättedålig, men det var bara att hålla god min, hoppa ett par språng och in och hoppa.

Terrängen var bra, vattenpölar på vissa ställen, men med tanke på vädret var det ett under att banan var så fin som den faktiskt var.
Dessutom skall dem ha credit för att dem gjorde framhoppningen till terrängen så bra!

En mycket blöt tävling, som ändå slutade bra (:

Grattis till placeringen rollo! Det var inte en helt lätt 100-bana så bra gjort!

Jag tyckte inte det var värt att ens försöka hoppa fram i lersörjan...och eftersom jag inte hade för avsikt att ta ut honom i terrängen så kändes det ganska omotiverat att plaska runt på hoppbanan. Den var säkert inte hal men jag vill nog ha en bättre framhoppning och känna att det känns säkert med en 5-åring som dessutom har en viktig tävling kvar.

Synd om arrangörerna iaf...på fredagkvällen såg allt så himla fint ut, hoppbanan kanon och terrängen jättefin så jag är väldigt besviken över vädret som inte kunde hålla sig fint för en gång skull.:crazy:

Jaha, det var därför jag inte såg dig? Jag glodde på
alla skimmlar och försökte hitta dig men du åkte hem
tidigt? Men jag fick träffa Donatello och givetvis Rollo :D

Bäst av allt på tävlingen var väl ändå framridningen
till dressyren i "skogsdungen", vadå ridbana - "riktiga" dressyrare hade väl fått slag :D

Jag tyckte ändå att de gjorde ett bra jobb tävlingsarrangörerna, de var positita och hjälpsamma.

Jag klarade mig helt från regnet och även fast det nästan var lite halvskumt när jag red terrängen så gick det vägen. Hade velat få till en lite snabbare runda i terrängen men det var knixigt och då blir märren lite sur och flytet försvinner lite.

Ja, sorry, jag åkte hem för rean på Charlies i Jönköping drog mer...:bump: dessutom var jag så blöt in på bara kroppen efter regnet att jag inte kände nån större lust att gå omkring och titta på er andra...:eek:

Hade det varit sista tävlingen för året så kanske jag tagit ett annat beslut men jag skulle aldrig förlåtit mig själv om det hänt nåt nu när Breeders faktiskt lurar runt hörnet...mycket tråkigt då terrängbanan var jättefin på fredag kvällen.:mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 808
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka