djurtelepati

L

Laurii

visste inte riktigt var jag skulle lägga dethär, hittade inget bra ställe, så det fick bli här..

Jag har börjat tänka och läsa om djurtelepati. Har inte riktigt bestämt mig om jag tror att alla kan göra det eller om det bara är några "utvalda" ;) men jag tror faktiskt på att man på något sätt kan "prata" med ett djur.

Jag tycker det skulle vara jättekul att höra andras åsikter om detta! :bump:

T.ex.
Tror du på det? varför, varför inte?
har du upplevt det?
eller något liknande?

hoppas på många svar och åsikter :love:

Sv: djurtelepati

Tror du på det? Ja det gör jag absolut
varför? För jag tror att vi alla kan prata med varandra meniskor som djur.. Och varför.. jo för att vet ni hur bäbisar förstår varandra som små? jo dom telepaterar tankar till varandra och då även till djur det är därför vissa djur ibland älskar små barn för att dom kan förstå. men när vi blir älde och lär os prata gömmer vi bort hur vi telepaterar tankar och bilder med varandra men vi kan hitta det igen om vi gör rätt sett och försöker på rätt sett det.. det gäller man klarar fokusera sig på en sak och stänga allt annat ut för att lyckas hitta tillbaks.. Och då kan vi även prata med djur på samma sett och det är även lättare att få kontackt med dom då det är ett av deras sätt att prata och alltid är öppna för det..
har du upplevt det? Jag har faktiskt lyckats få kontackt med ett djur i mitt liv och det va läskigt men sen hamnade jag på ett ställe där jag inte träffade djur på väldigt länge och efter det har jag haft svårt att hämta upp det igen men tänkte försöka ge mig på det igen för det är riktigt heftigt:D.. Känner även en person som kan prata med djur och hon är riktigt duktig:)..

Jag vet inte riktigt vad jag tror. Men jag har hört om några som kunnat prata med djur, bland annat en indian från Canada tror jag det var, och min lärares fru när jag gick hästmassage.
Sen är säkert en del mycket bättre på att läsa av djur än andra, och på så sätt kunna "prata" med ett djur.
Oavsett om man faktiskt kan prata med djur eller inte, så tror jag att dom förstår bra mycket mer än vi tror.
Jag vet inte riktigt var jag står i fågan, men jag skulle väl vilja tro.
Men visst kan det vara som ni säger. Att det är vissa utvalda, eller att dom ä mer öppna. Kanske en del liksom stänger av för att dom blivit vuxna och då ska man ju inte tro på sånt där. Typ.
Jag kan inte prata med djur, men nån anledning finns det säkert till att jag förstår och passar bättre med nervösa, lite knepiga hästar än "vanliga". En gång har jag känt att jag verkligen passade med en häst. Inte så att jag kunde prata med den, men vi fick en bra kontakt.

det har aldrig i vetenskapen gått att styrka att telepati fungerar, därför tror jag inte på det. men vi kan kommunicera och förstå djur, men det handlar om att läsa kroppsspråk och uttryck.

jo precis, har faktiskt aldrig tänkt på det där med att bäbisar förstår varandra och allt! Guh vad coolt att du har upplevt det!
Jag skulle verkligen vilja kunna göra det, det verkar liksom så speciellt, och av det jag läst så förstår jag att man typ hittar sig själv.. jag tycker det är så himla intressant! :D

Ja, dom förstår ju så himla mycket! och jag tycker det skulle vara så underbart att veta hur de tänker, hur de ser på saker och upplever dem, för jag tror att man skulle bli ganska överraskad över hur smarta de är.

Neh, jag tror inte att det skulle gå att få det vetenskapligt bevisat heller, fast kanske, man vet ju aldrig, nån gång kanske? Jag läste att man skulle känna vibrationer från olika chakran, eller vad det nu hette, olika ställen på kroppen var det iaf. Och så kunde man känna vibrationer från andra väsen också.

Jag är liksom helt :eek::eek: Jag är helt typ förbluffad, jag vill också kunna känna vibrationer! xP

Jag tror inte för ett ögonblick på någon som helst telepati, varken mellan människor och djur eller bäbisar. Det saknas liksom gemensamma referensramar för sådan kommunikation.

Som Gimlan skriver däremot att man kan kroppsligen kommunicera är en helt annan sak :)

jo, klart det är också coolt tycker jag, liksom folk som förstår varje rörelse som hästen gör och förstår vad han menar.

Men, av vad jag läst, så om man mediterar, så kan man komma till en punkt då allt blir typ tomt i sig själv. Och då kan man ta in bilder eller tankar och känslor. För alla har en energi som man sänder ut och den förändras beroende på hur man känner sig, och om man är tom, så är man också öppen och kan ta in sådant eller skicka ifrån sig det.

Jag tycker i alla fall att det är väldigt fashinerande(vet ej hur det stavas) Och jag vill verkligen tro att det är sant.
Det verkar vara mycket att ta i tu med sig själv innan man kan komma till den punkten att man är öppen för andras energier.. Vad jag förstått av andra som har skrivit om det.

Bara för att vara "gubben mot strömmen" då, jag vet av egen erfarenhet att det går mycket bra. Allting behöver inte bevisas med forskning och att doktorera på allting. Ta saker för vad dom är istället för vad dom borde vara, vetenskapen har inte svar på allt och komer aldrig att ha svar på allt.

MacG - som "stal" grannens jycke igår igen, och fick honom att strunta i vad matte och husse sa. :angel:

Jag tror inte för ett ögonblick på någon som helst telepati, varken mellan människor och djur eller bäbisar. Det saknas liksom gemensamma referensramar för sådan kommunikation.

Som Gimlan skriver däremot att man kan kroppsligen kommunicera är en helt annan sak :)

I second that!

"Bara för att vara "gubben mot strömmen" då, jag vet av egen erfarenhet att det går mycket bra. Allting behöver inte bevisas med forskning och att doktorera på allting. Ta saker för vad dom är istället för vad dom borde vara, vetenskapen har inte svar på allt och komer aldrig att ha svar på allt."

Word! :D

Senast ändrad av en moderator:

haha, bara för att jag är ny och inte riktigt fattar hur man får till saker rätt när man skriver så får det vara lite konstigt xP En såndär citat grej ville jag egentligen ha xP, fast jag tror jag fattar hur man gör nu :P

Men duu, MacGyver? Så da kan telepatera med djur? Asså har du det medfött eller har du typ lärt dig det på nåt sätt, isf, hur? :D

Senast ändrad av en moderator:

Det är medfött. Dessutom har jag några andra små egenheter, en del kan jag tala öppet om men andra tiger jag om, och framförallt här på Buke, som är fullt av besserwissrar.

Nu ska vi vara snälla!:D

Det finns olika typer av människor, det finns sådana som kommer in i ett rum fullt av folk och genast känner om den är välkommen eller inte!

Vissa människor kan känna obehag av att komma in i en byggnad, likaväl kan de känna trygghet i andra!

Vissa människor känner om det kommer en väldigt aggressiv människa emot dem, vissa människor känner om de är välkomna eller inte

etc etc etc

Sedan finns det människor som aldrig känner något sådant överhuvudtaget!

Den sistnämnda sorten är inte konstigare än någon annan sort, men att få dem att förstå att man kan komunicera utan ord med bara tankar och känslor, är lika svårt som att få en sten att gråta!;)

Själv skulle jag bli överlycklig om jag slapp känna av andras känslor hela tiden, skulle behöva ett mentalt skydd ibland och jag är avundsjuk på er som slipper detta elände!:D

jo men precis, man är ju olika, vissa är mer medvetna om "energier" eller vad man nu ska säga och vissa är inte alls medvetna.

Jag vill också ha speciella egenskaper! :( speciellt att kunna telepatera med djur :P Livet är orättvist.. Men men, man får nöja sig med det man får och försöka göra det bästa av saken ;)
Jag ska i alla fall försöka om jag i alla fall kan få en liten glimt av vad nåt djur tänker, alla säger att man ska meditera för att lära sig, så det ska jag försöka mig på :D

Jag tror absolut på djurkomunikation via telepati! Jag har haft två olika personer som har fått prata med min ponny (på distans, då dom inte har kunnat läsa av något som helst kropsspråk av hästen) och allt har stämmt mycket bra. Sedan har även min katt och min hund fått prata, vilket jag också är övertygad om att det är deras budskap. ALLA dessa gångerna har varit gratis och av olika personer, alltså inget dom har tjänat pengar på. (natruligtvis finns det bluffar som luras och bara vill tjäna pengar, suprice?)

Sedan kan jag ju tillägga att jag faktiskt själv har pratat med djur via telepati. När man komunicerar via telepati har det inget som helst att göra med tänkandet och ord. Utan budskap, känslor och bilder som sedan kan översettas till ord därför att man komunicerar själ till själ och inte hjärna till hjärna. Denna gåva har allt som lever, alla djur och alla människor. Djuren kommunicerar ofta på detta sett (tillsammans med kroppspråk osv) även små barn, men under människans uppväxt döljs denna förmågan mer och mer eftersom vi bara lär oss att tänka logiskt, med ena hjärnhalvan. Det är synd att så många människor inte ger det en chans och bestämmer sig med en gång att detta bara är lurerier därför att forskare inte kan bevisa att detta existerar med sina maskiner och siffror. Alla kloka och visa budskap djuren har att ge... ni missar verkligen något.

Var det någon som du kände som pratade med dina djur? Om inte, så kankse du kan tipsa mig om någon? (a) alla jag har hittat kostar pengar..

Jaa, asså jag känner verkligen att jag missar något.. Jag vill ju så gärna förstå dom. Vet bara inte hur jag ska lära mig, ska iaf försöka med meditationen, men jag vet inte ens om jag gör rätt, då det bara känns lite konstigt och jag får liksom ingen typ andlig känsla som det står att man brukar få.

Hade du det medfött då? eller kom det senare av dig själv, eller har du lärt dig det?

det jag ville säga var, om du har kunnat det sen du var barn, eller om det kom senare av sig själv, eller om du har lärt dig hur du ska göra? :P

Jag är lite kluven i frågan. Å ena sidan verkar det vara rent trams. Visst finns det folk som är duktiga på att läsa djur, men telepatisk kommunikation på avstånd med djur man aldrig träffat känns för mig som en omöjlighet. Det blir ju inte heller bättre av att flera som påstår sig kunna är bluffmakare, vilket djuren får lida för.
Å andra sidan ska man inte tro att man vet allting. Jag tycker t.ex. att det verkar helt skumt att man kan skicka samtal som ljusstrålar i en tråd eller som osynliga vågor i luften. Men telefoner fungerar bevisligen ändå, hur orimligt det än verkar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka