Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg
Jag hävdar med en dåres envishet, att utsätta en häst för onödig smärta är enligt lagen djurplågeri. Så den här frågan ställer jag inte bara till dig, utan till alla andra också, om man rycker en häst i munnen på det sätt som visas på filmerna. Ger det smärta eller inte i hästens mun?
Om man bedömer det som att det inte ger smärta så är det inte djurplågeri, men skulle man bedöma att det ger smärta så ja då är det väl djurplågeri.
Betänk också att det vid varje ryck blir många kg i hästens mun, och ju skarpare bett desto mer effekt.
Hi Boj:
Jag gick tillbaka till dett förste inlägg link och kom främ tilll den har, vet inte on den fungera.
http://epone.tv/dk/nyheder/vis/artikel/fei-ikke-aggressivt/?ttxnews(backPid)=285
Har lite svårt med danska men om jag inte missförstå se FEI det som inte djurplågari.
Så jag änta att plågari är en tålknings fråga!
The US Goverment does not see "water boarding" as torture!!??
I will for the last time repeat:
"I DO NOT LIKE OR APPROVE OF WHAT I SAW ON THE FILM"!!!
Men det ska inte innabär att jag skrita PLÅGARI till FEI som andra.
Jag hävdar med en dåres envishet, att utsätta en häst för onödig smärta är enligt lagen djurplågeri. Så den här frågan ställer jag inte bara till dig, utan till alla andra också, om man rycker en häst i munnen på det sätt som visas på filmerna. Ger det smärta eller inte i hästens mun?
Om man bedömer det som att det inte ger smärta så är det inte djurplågeri, men skulle man bedöma att det ger smärta så ja då är det väl djurplågeri.
Betänk också att det vid varje ryck blir många kg i hästens mun, och ju skarpare bett desto mer effekt.