Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg
Det värsta är att de diskussioner jag haft p facebook indikerar att en del,jag kommer inte säga ngra namn för att skydda dem,men rätt mnga faktiskt,tycker att det där är het absurt att bli upprörd över,det är godkänt och hästen lider inte.allt fårn den attityden till att ,som jag sagt,en person ansåg att för att tillhöra eliten mste man använda våld.
jag gör så gott jag kan även där för att skapa en nyanserad debatt,för jag vill verkligen -inte-att vare sig western,som är en underbar ridstil eller westernfolket,som jag verkligen gillar,ska hamna i mer blåsväder som kan skada sporten.Och nej,jag hatar inte de som korrigeringsrider på det här sättet,menjag föraktar deras handlingar.
Men för mig är det inte elaka,grymma människor,det är människor som inte förstår bättre.
Inom westernvärlden är vi -inte-betjänta av att fnysa överlägset åt "djurskyddsidioterna",utan tvärtom lyssna,fundera,kommunicera och se om det går att ändra på något så att det går att lösa problemet på ett så etiskt korrekt sätt som möjligt. Och att tålmodigt informera de som inte förstår sporten varför en del saker görs som de görs,tex bytena(som jag fått frågor om).
det kostar oss alla så lite att lyssna,fundera och kommunicera