djurskydd kontra barnskydd

Sv: djurskydd kontra barnskydd

Men att skriva att samsovning med små barn ökar risken stort för psd tycker jag fortfarande är fel :)

Jo, men undersökningarna visar ju att samsovning med små barn ( då pratar de under 3 mån) faktiskt ökar risken för psd. Sedan verkar ju risken vara liten men ändå så stor att det observerade värdet avviker från det normala.

Sedan är det ju upp till var och en att välja hur man vill göra och om man tycker att samsovningen har sådana andra fördelar att man väljer det ändå.

Vi är sjävla i kast med att börja låta barnen sova i eget rum och de blir 4 år nu i veckan så vi har sannerligen inte varit tidiga, tvärtom!:)

Ja men det var ju det jag skrev, att det är upp till var och en.

Men som jag tolkade den jag ursprungligen svarade på så menade den på att risken var mycket större för psd vid samsovning som när man låter barnet sova ensam.

Det var just det jag vände mig emot ..

Men nu upprepar jag bara det jag redan skrivit så :)

Men som jag tolkade den jag ursprungligen svarade på så menade den på att risken var mycket större för psd vid samsovning som när man låter barnet sova ensam.

Det är väl det som är definitionsfrågan, hur många procent är man beredd att riskera. Ha det gött! :)

Fast det minimerar ju också risken ;)

Ha det gött själv i den underbara sommaren :)

Nu vill jag inte vara besvärlig men jag anser nog att tillgänglig forskning ändå pekar på en ökning av psd risken med samsovning snarare än en minskning barnets första veckor.
Den minsta risken verkar (i mina ögon efter hur jag har tolkat forskningsresultaten) vara när du har spjälsäng kloss mot sängen och ammar barnet.

Såklart du inte är besvärlig du påtalar ju bara din åsikt i ämnet.

Men som jag skrev tidigare så ska man diskutera samsovning så tycker jag att man ska diskutera alla för och nackdelar som finns i ämnet..

Vi har nog egentligen liknande åsikt egentligen, men uttrycker oss olika ( som det lätt blir i skrift ).

Jag väljer här med att avluta diskussionen för min del :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 856
Senast: Mitten
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 744
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar