Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Funtar på att söka den men har hört att man måste ha jättebra betyg typ.
Vet nån hur mkt man behöver för att komma in, eller nån länk till nåt där man kan läsa om detta? Vet att det funnits trådar om det förut men hittar inget nrä jag söker.
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Du hittar antagningsstatistik här
http://statistik.vhs.se/
Leta på t ex HT 2012 och den skola/universitet du vill se, SLU i detta fall.
Först ser du att nästan 2000 sökte ett fåtal platser. (40 tror jag)
Klicka sen på Urval 1 så ser du vad som krävdes för att komma in i första omgången och Urval för andra.
Väldigt högt ja, nästan som veterinär. 22 p eller lite under.
Kvotgrupper syns också, alltid fördel med högskoleprov.
Lycka till!
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Hoppas inte moderator tar bort denna oskyldiga och användbara länk men isf googla antagningspoäng så hittar du.
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Oavsett dina betyg så är det ju bara att söka. Det är ju gratis och du kan ju inte få mer än ett nej :D
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Oj va högt. När jag gick i gymn var mxbetuget 20, hamnar jag i en annan urvalsgruppdå eller hurkan man mäta det mot dom som hade 2 extrapoäng att få?
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Fast jag hittar barae veterinär dä, eller heter det nåt annst jag inte förstår kanske?
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Jag vet flera som kommit in med lägre betyg, däribland jag själv :D Jag kom in på högskoleprovet.
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Frågan är hur det blir nu om ett par år, när det blir elever som gått ut med Gy11 reformens betyg A-F, för de betygen får andra poäng än de idag.
Hur kommer då intagspoängen att bli och hur kommer alla dessa olika betyg stå mot varandra, det sägs att det kommer vara mycket svårare att få A i nya systemet än ett MVG med det gamla?
Bara att hålla tummarna.

(Har en dotter med utbildningen i sikte.)
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Åh, jag kan ingenting om vilka betyg som ger vilka poäng osv. Jag sökte med det jag hade, på vinst och förlust :)
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Om du söker på höstterminen 2012, Sveriges Lantbruksuniversitet och så bara program, sen sorterar efter program så kommer det upp i bokstavsordning. ;)

Efter urval två låg bägge betygsgrupperna över 21 poäng (de räknar med meritvärden numera, så att det blir över 20.0), men HP låg "bara" på 1.5 (fast alla med 1.5 kom inte nödvändigtvis in).
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Tekniska bruden alltså... :p

Hmm. Men jag hade typ 17 i betyg när jag gick i skolan.
Så min enda chans är alltså att få ett bra högskoleprov?
Åååå jag hatar det där provet!
Men att det ska va så sjuuukt högt.
Behövs det så lite djursjukskötare?

Man kan ju nästan lika gärna bli veterinär då..
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Nej, det behövs fler djursjukskötare men det finns ju bara 40 platser om året. Tycker också det är tråkigt att det krävs så höga betyg för att komma in. Det finns inget som säger att någon med toppbetyg blir en bra djursjukskötare.
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Nej verkligen inte!!
Men det finns inga resurser att öppna utbildningsplatser på andra orter då?
Verkligen trist..
*anmäler mig till HP*
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

SLU har ont om pengar, så fler platser får nog vänta!

Jag hatade högskoleprovet också, fick 1.2 som bäst. Sen ett år så köpte jag ett kompendie när jag anmälde mig, med tips, råd och lite träningsgrejer i. Höjde mig till 1.7 och var 1 poäng ifrån 1.8. Så testa att göra något sånt! Eller skaffa medlemskap på högskoleprovsguiden eller vad de heter...
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Jag hatade högskoleprovet också, fick 1.2 som bäst. Sen ett år så köpte jag ett kompendie när jag anmälde mig, med tips, råd och lite träningsgrejer i. Höjde mig till 1.7 och var 1 poäng ifrån 1.8. Så testa att göra något sånt! Eller skaffa medlemskap på högskoleprovsguiden eller vad de heter...

Ursäkta trådkap, men vad var det för kompendie?
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Oj vad duktig vissa av er var på högskoleprovet, själv gjorde jag det bara för det var gratis. Gissa på allt och bara kryssa i typ. Kunde inte något det var ju jätte svårt! Tror jag fick runt 0,7 bara? Haha. Har annars runt 17 p i betyg tror jag.
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

kl

Kom inte in när jag sökte...:(
Nu fick jag in en fot i yrket ändå och har jobbat som djursjukvårdare i 7 år nu. Håller på att ta leg. genom plugg för tenta för oss på övergångsregler.
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Kommer inte ihåg, var så många år sen att mitt resultat inte gäller längre. :p

Men det var något man kunde beställa i samband med att man anmälde sig... Kostade inte så mycket och var skitbra tyckte jag. Det hjälpte mig mer än HP-guiden gjorde (som jag testade ett år senare), men jag gick inte helhjärtat in i något av dem...
 
Sv: Djursjuksköterska i Skara? Antagningsgränser?

Jag tittade en del på HP-guiden inför i våras, men hade inte råd. Så istället för läkare fick det bli sjuksköterska, dit räckte HP-resultatet :p
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 431
Senast: tanten
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
23 24 25
Svar
496
· Visningar
14 062
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 110
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp