DjurplÅgeri!!

C

CrazyMia

Jaha då försöker jag igen!!! :crazy:
Har nämligen försökt att starta upp en tråd liknade denna men de enda jag har fått är på hopp men min fråga lyder följade:

VART GÅR GRÄNSEN FÖR DJURPLÅGERI??

Här är en film följande som verkligen är djurplågeri.. har ni någon bild eller film som är med eller tveksamt så ta upp det så diskuterar vi..

OBS!! känsliga personer undanbes attt titta.. ej hästar med...
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med

Alltså jag fattar inte hur folk är kapabla till sånt här...:eek:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

När djuret plågas är det djurplågeri.
Gränsen för när du kan bli dömd för djurplågeri ligger troligen lite högre men är när myndighet, domstol anser att det är djurplågeri.

Att man inte alltid får de svar man vill, eller ens på de frågor man anser vara de viktiga är precis som det kan bli här i livet.
 
Sv: DjurplÅgeri!!

:eek: :eek: Herregud:eek: :eek:
Inte jag heller.Jag mår verkligen illa.Det finns inte ord att beskriva det jag känner just nu!
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Nu kommer inte jag kunna sov apå flera dagar.

Har lust att åka dit och flå männsiskorna på det där stället (LEVANDE)

Stackars djur :cry: :cry: :cry: :cry:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Det är viktiga saker du tar upp
men jag kan inte titta!
Bilderna skulle etsa sig fast i näthinnan,
de brukar göra det.

Är det något vi ska protestera emot så är jag
med direkt men jag vill som sagt inte titta.
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Gunnar skrev:
När djuret plågas är det djurplågeri.
Gränsen för när du kan bli dömd för djurplågeri ligger troligen lite högre men är när myndighet, domstol anser att det är djurplågeri.

Att man inte alltid får de svar man vill, eller ens på de frågor man anser vara de viktiga är precis som det kan bli här i livet.


Vet du var man får om man blir dömd för djurplågeri??
nä.. men jag har bara den enkla frågan: Varför?
 
Sv: DjurplÅgeri!!

aenglah skrev:
Nu kommer inte jag kunna sova på flera dagar.

Har lust att åka dit och flå männsiskorna på det där stället (LEVANDE)

Stackars djur :cry: :cry:



Det jag inte fattar är hur någon kan stå och filma detta utan att ingripa.. Fast å andra sidan så kanske inte det skulle göra något.. Detta är ju filmat i ett annat land och dä har de andra regler. men jag håller med dig...
Jag har oxå lust att åka ned och flå dem levade så de själv får känna vad de utsätter djuren för.
:cry:

Sen så i japan eller vad det Kina.. Iaf.. Där de äter katter på resturangerna. Vet ni vad de gör där för att hålla katterna fräscha som de säger?
De flår dem oxå levade och sen så får de simma omkring levade i ett akvarium för att gästerna ska få välja katt själva och se att den är väldigt fräsch... De katter som inte orkar att simma omkring drunknar.. Är inte detta dubbeldjurplågeri?

Jag fattar inte hur dessa personer kan sova gott om nätterna.. Det går över min vetskap.. :S
:eek: :eek:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Gnist skrev:
Helt klart är det djurplågeri, men det finns redan en tråd där det diskuteras.. HÄR


Förlåt hade ingen anning om detta...

Hittade en annan film :
Denna handlar om försöksdjur. Den börjar med tecknade och sen sekvenser ifrån filmer. Sen orkade ja inte titta mer:
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=animal_testing&Player=wm&speed=_med

En annan ytterligare:
Denna handlar om att de testar droger på djuren.. stackars dem..
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=covance_main&Player=wm&speed=_med

Denna handlar om hundar..
A nine-month investigation into the pet food giant reveals dogs and cats fed a steady diet of loneliness, suffering, and neglect in their laboratory cages.
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=iams&Player=wm&speed=_med

Kan inte fattar att det finns så många filmer om detta.::S
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: DjurplÅgeri!!

CrazyMia skrev:
VART GÅR GRÄNSEN FÖR DJURPLÅGERI??

Den går väl ingenstans? :D
Dvs gränsen för djurplågeri ligger alltid på samma ställe. Dock kan jag, liksom du, undra var gränsen går för att det ska räknas som djurplågeri.

Immer
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Immer skrev:
Den går väl ingenstans? :D
Dvs gränsen för djurplågeri ligger alltid på samma ställe. Dock kan jag, liksom du, undra var gränsen går för att det ska räknas som djurplågeri.

Immer

ja det undrar jag verkligen eftersom det finns personer som gör det fortfarande.. *suck*
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Jag brukar vara ganska tuff när det gäller att titta på obehagliga saker, men jag fixade inte att se detta!:eek:

Att sånt här förekommer vet man och oftast beror det på okunskap och pengar. Det är ofta dessa två saker,och gärna tillsammans, som ligger till grunden för djurplågeri. Skulle man tjäna bättre på att behandla djur korrekt så skulle mycke lidande försvinna...

Skulle samtidigt vilja varna andra som tänker titta på filmerna att dom är groteskt otäcka....
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Fy faaannn, rätt ut sagt, jag skulle aldrig tittat på filmen,jag vet inte vad jag skulle göra om jag såg det här i verkligheten, jo en sak vet jag, jag skulle nog hamna i fängelse själv, om jag fick tag i människan....ren onska är vad det är...:cry: :cry: :cry:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

rocki skrev:
Fy faaannn, rätt ut sagt, jag skulle aldrig tittat på filmen,jag vet inte vad jag skulle göra om jag såg det här i verkligheten, jo en sak vet jag, jag skulle nog hamna i fängelse själv, om jag fick tag i människan....ren onska är vad det är...:cry: :cry: :cry:


håller med dig fullständigt.. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
Sv: DjurplÅgeri!!

jag valde att inte ens kolla på filmen, ville inte se....råkade kolla på en film där dom slog tvättbjörnar i marken och så, efter det har jag faktsikt drömmt om det på natten och kan till o med börja dag drömma om det, jätte obehaglit! :o
 
Sv: DjurplÅgeri!!

Det där är djurplågeri på hör nivå...:cry: :cry: stackars djur..
kunde inte titta färdigt på den,....
 
Sv: DjurplÅgeri!!

det är bara så.. åååh! så jävla likt människan.
så otroligt hjärtlöst och elakt och det finns fan inte ord! :mad:
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande, ska det vara så här?:confused: Se...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 316
Senast: Annna_91
·
Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: Applepie
·
Övr. Djur Finns det nån människa i hela världen som med gott samvete kan försvara dessa handlingar:confused: Jag har inte sett mer än kanske 10...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp