Nu kunde jag inte hålla mig utan har skrivit ett mail till Sv Rf
Tror väl inte på ngt svar men….
Så här skrev jag:
Nu väntar hela hästsverige på att ni gör det rätta, om ni har förmågan till det, ang stall ……. vidriga djurmisshandel. Jag förväntar mig att ni stryker alla resultat hon fått på diverse unghästtester/championat mm, samt att hon för alltid portas från dylika sammanhang.
Ni kanske ska ta en funderare angående dessa årgångstester och tävlingar, vad har det lett till? Facit börjar nu komma fram och inbilla er inte att ni kan sopa detta under mattan, som ni gjort m så mkt annat.
Är det värt allt lidande som, gud vet hur många, hästar har fått utstå för att prestera i allt för unga år?
Jag tycker att om du ska visa en häst eller tävla med häst eller driver ett vinstdrivande företag som involverar hästar, så ska du genomgå en årlig kvalitetsgranskning som visar att hästarna får alla sina grundläggande behov tillgodosedda, samt att träningen grundar sig på vetenskapliga belägg kring hästars utveckling och är helt fri från våld.
Klarar ni detta så kanske ni kan återfå hästsveriges förtroende igen, som jag lovar nu är i botten. Ja, om man inte räknar de ryggdunkande kräk som skyddas och skyddar er och varandra.
Mvh Inka Iversen