Djurfotograf?

Bansan

Trådstartare
Någon här som varit med sin hund (eller katt, kanin, marsvin eller annat husdjur) hos en speciell djurfotograf?
Funderar lite över vad det kan kosta & är även nyfiken på hur era djur betedde sig hos forografen & hur bilderna blev osv...
Berätta :idea:

Sv: Djurfotograf?

Ja
Vi var i väg med tre av våra. Själva fotograferingen kostade inget i det fallet. Det var först om/när vi ville köpa bilderna som det kostade. Olika beroende på storleken på bilderna. Vi kunde också få alla bilderna på CD. Rätt att använda dem på egen hemsida mot att man anger vem som tagit bilderna.
Resultat: Med utmärkt beröm godkänt.

Jag har haft en proffsfotograf hemma som tog kort på ormarna. Jag betalade ingenting eftersom det var ett jobb för ett skivbolag, jag fick bilderna på CD, blev kanon!
Se´n har jag haft en fotograf ute som tog kort på Benke för en teckanres skull. Han tog en rulle bilder och hon gjorde en magnifik helkroppsbild! Dyrt, men det var det värt!

:angel: Jag jobbar i min pappas fotoateljé och det är vrålkul att fota djur. Det är mycket jobb men värt all möda. Vi tar en ganska normal summa tycker jag om man jämför med andra fotografer i den här stan, man får en cd med högupplösta bilder och 16 bilder i ett album och en förstoring.
Jag tycker att det är ett väldigt bra paket.

Hoppas det här inte blev reklam, men jag skrev aldrig nåt namn.:bump:

Har varit hos en liknande fotograf som Pigan, alltså fotograferingen var gratis och bilderna skulle kosta beroende på storlek. MEN fotografen lyckades radera minneskortet i sin kamera, så det blev inga bilder! :devil:

Men min då 5 månader gamla valp skötte sig exemplariskt! :love:

Gisburne skrev:
, MEN fotografen lyckades radera minneskortet i sin kamera, så det blev inga bilder! :devil:
QUOTE]

:mad: Vad var det för klant? Bilderna blir inte raderade för gott för det finns program som räddar bilder på raderade kort. Det borde en fotograf om han är proffs känna till. Det finns att ladda hem från internet vad jag vet gratis.
Stackars dig som inte fick några bilder på söötisen.

Ja, jag fick se några av bilderna i kameran innan hela fotograferingen var avslutad, och de var SÅ FINA!!! :) Längtade verkligen efter att få hem dem i förstoring, och så fick jag ett brev istället där de bad så mycket om ursäkt och att jag skulle få rabatt på köp nästa gång. Jag har anmält mig till samma fotograf i maj (tyvärr finns det ingen annan här som är gratis) men klantar han sig en gång till så ska hans arbetsgivare få höra på SVORDOMAR! :devil: Jag fattar inte heller hur man som fotograf kan slarva bort hundratals digitala bilder (det var fullbokat hela dagen och det var hundar överallt) för hans enda inkomst är ju de bilder som folk köper! Eftersom fotograferingen är gratis så tjänar han ju ingenting om bilderna inte finns!

Herregud vilken amatör!
Radera alla bilder på ett kort är ju inget man gör med en knapptryckning ju...

Själv fotar jag min hund en massa själv istället. Har fått till några riktigt fina som nu finns förstorade i ramar här hemma :)
Tror dessutom inte att han skulle gilla att posera för någon okänd :rofl:
http://www.hobbe.nu

Jag kommer aldrig glömma hur fin hon var när hon satt blickstilla och tittade glatt in i kameran, det är så himla synd att bilderna inte finns. Hon kommer ju aldrig vara valp mer, och jag tog inga bra bilder på henne då, så mitt enda hopp är att uppfödaren har några som jag kan få kopior på.

Man blir så arg, blir man...

Vad har du för kamera?

Köpte mig nyss en hightechkamera, och jag älskar att fota. Men mina bilder blir inte alls så fina som andras. Måste vara kamerans fel :angel:

Usch, vad tråkigt...
Själv har jag ett par tusen bilder om året på Hobbe, alltså även ganska många mysiga valpbilder. Kan sitta och kika på ibland och nästan börja gråta, så söt är han :love:

Jag har en Nikon D70, med ett standardobjektiv Nikkor 18-70, och ett Nikkor 70-300. Ibland blir det bra, ibland inte. När det inte blir det, är det garanterat kamerans fel ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
521
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 566
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama