djävulsklo

A

anna210

Är det någon här som använder djävulklo? Finns i produkter som heter tex No Bute.
Ska visst vara smärtstillande och istället för kortison ? :crazy:

Fungerar det? Är ju ganska dyrt - 1 l för 400 kr... :smirk:

Sv: djävulsklo

Jag använder det på min häst istället för Butta dåhästen vägrar äta det så sa "vet" att DK gick bra istället.
Jag tycker det hjälper.

Jämför man med priset på Butta och DK så kan ju 400 kr tyckas mycket, men det räcker inte långa vägar till en kur buttta. 1 l räcker i 30 dagar, så ca13-14 kr per dag kostar No Bute.

hakar på..
Hur är det, vågar man ge djävulsklo till dräktigt sto?

ameo skrev:
hakar på..
Hur är det, vågar man ge djävulsklo till dräktigt sto?

Nej, du ska INTE ge det till dräktigt sto, dom varnar för det !

Använde djävulsklo till min förra häst som hade aktiv spatt bb. Det gjorde stor skillnad på honom.
Kan dock påverka magen negativt så var observant.
Bra med djävulsklo är också att det inte bara är smärtlindrande utan även antiinflammatorisk.

Ska ej ges till dräktigt sto då djävulklo påverkar livmodern.

På vilket sätt påverkar det stoet och livmodern? Kan stoet kasta eller är det risk för missbildat föl???

Nyfiken bara!

Camilla

jag har använt det, för något som min häst hade problem med i bakknäna, jag tyckte att det funkade bra!

Dk kan ge sammandragningar vilket gör att fölet föds för tidigt eller att stoet kastar.

Föreslår
Cort-flex med :banana: (skulle föreställa yucca)

de skall va smärtstillande o bra.. använder det själv..

När min häst hade ont i ryggen provade jag djävulsklo i ca två veckor och redan efter någon dag efter jag börjat behandla blev ryggen symptomfri. Vi hade tidigare varit hos vet. och fått behandling men det hade inte hjälpt. Snopen blev jag då jag ärligt talat inte trodde att örten skulle fungera!

/Lina

Jag har beställt djävulsklo från Equimins och hoppas på att få hem det imorgon - ska ha det till häst med rygg och nack - problem.
Hade ute kiropraktor häromdagen och det var en del att fixa till. :crazy:
Hoppas det fungerar på min häst också då ;)

Jag använder det till min kuse som är opererad i ett bakknär pga skadat ledband.
Vet sa att det var många som kunde hålla sina lite små-knackiga hästar fräscha med det faktiskt ?!
Jag har precis börjat med det och inte sett något resultat ännu. Men jag hoppas ju självklart att han ska bli jättebra! :banana:

men är det verkligen ok att hålla en "knackig", dvs halt häst "fräsch" med smärtstillande??
DK är ju antiinflammatoriskt och smärtstillande, dvs som butta ungefär.

skulle själv iaf aldrig kunna ge det och rida på och låssas som ingenting..

trots allt ger jag min häst det nu, eller snarare FlexiJoint i djävulsklotinktur.
hon har antingen sträckt eller vrickat sig, och ska till vet och kolla läget igen efter 2 veckors vila, så jag använder det som en hjälp på vägen till läkning.

alltså, jag menade inte att kritisera ditt användande av dk, FUNNY, däremot tyckte jag det var ett konstigt uttalande av vet...

Tror att tarmbalansen kan störas. Min hade inga problem, men om man ger försiktigt ökande märker man om hästen visar reaktioner. Vet kommenterade att om magen bara klarade DK så var det bra att köra på.

Om man har att välja på att bra dagar kunna fortsätta med skogspromisar genom att ge exempelvis DK, ta bort hästen direkt eller ha den haltandes i hagen så blir kanske tanken lite annorlunda.
Man bör dock vara medveten om att DK har tävlingskarens (mao doping om det ges för nära inpå tävling, tror 14 dagar). Så de som ger det för att hålla inflammationer borta när de tränar stenhårt för tävling kanske borde ta sig en funderare.

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 229
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 687
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar