DIY vattenbytta till höns

Milene

Trådstartare
Hej, nån som har gjort en egen vattenbehållare till ffa höns, med samma idé som den på bilden att man kan fylla på vatten uppifrån? Med nån form av flottör e dyl?
IMG_0563.webp
 
Det finns massor av sådana på Youtube utan själva flottören. Det räcker ju med att du har vaccum.

Det vill säga att du har ett tråg nertill och sedan sätter du dunken/flaskan eller vad du vill uppochner med locket upptill och öppningen nertill. Sedan sätter du dunken på den höjd du vill för att få rätt vattennivå.

Det är så de flesta vattenlösningar ser ut på höns-, ank- eller gåsvattentråg.
 
Det finns massor av sådana på Youtube utan själva flottören. Det räcker ju med att du har vaccum.

Det vill säga att du har ett tråg nertill och sedan sätter du dunken/flaskan eller vad du vill uppochner med locket upptill och öppningen nertill. Sedan sätter du dunken på den höjd du vill för att få rätt vattennivå.

Det är så de flesta vattenlösningar ser ut på höns-, ank- eller gåsvattentråg.
Men hur gör man vid påfyllning då? Kommer ju att rinna vatten åt alla håll i nederkant..? (Lite extra trött och trög nu pga mycket jobb... 😜)
 
Men hur gör man vid påfyllning då? Kommer ju att rinna vatten åt alla håll i nederkant..? (Lite extra trött och trög nu pga mycket jobb... 😜)

Ja, det är sant. Man kan välja en tank med liten öppning nertill som går att stänga vid fyllning.
 
Jag har en hink med nipplar som man fyller på uppifrån.
Den har dock läckt/droppat så man lär ha något tåligt under. Men jag gillar typen, bara ta med en vattenkanna och fylla på utan slafs och krångel.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 279
Senast: krambanan
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 294
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 726
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag hoppas jag har lagt detta under rätt annars får den gärna flyttas! Hej! Jag har ett problem - har en medryttare sedan 1 ½ månad...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp