<div style>??

replica

Trådstartare
Hur skall man kunna förklara vad
HTML:
<DIV STYLE></DIV>
är för något?? :confused:

Räknas det till DHTML eller vad är det?

Tacksam för svar snarast!
 
Sv: <div style>??

Godkänd förklaring?

Remarks

The DIV element is available in HTML as of Internet Explorer 3.0, and in script as of Internet Explorer 4.0.

This element is a block element.

This element requires a closing tag.

Example

This example uses two DIV elements to align two sections of text differently.

<DIV>
This text represents a section.
</DIV>

<DIV ALIGN=CENTER>
This text represents another section, and its text is centered.
</DIV>


Tog 2sec att hitta med google ;)

Edit:
http://www.w3schools.com/tags/tag_div.asp

Enligt den här sidan verkar det som man inte bör använda DIV längre.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: <div style>??

The DIV element is available in HTML as of Internet Explorer 3.0, and in script as of Internet Explorer 4.0.

This element is a block element.

This element requires a closing tag.


Är det som tabeller då eller...?!




(newbie när det gäller HTML)
 
Sv: <div style>??

En div-tag omsluter andra element i html. Style som står där gör ingenting eftersom det inte finns nån style definierad.

Definerad style:
<div style="background: blue; color: white;">Här blir det blå bakgrund med vit text</div>
 
Sv: <div style>??

Hur menar du då? Tabeller skapar du med rader och celler, de ser ut som en tabell du ritar på papper. Divar är egentligen ingenting innan du fyller dom med innehåll, du kan styra divens, och alla andra taggars utseende/position i en css.

Jag fattar inte riktigt varför du vill jämföra en <table> med en <div>?
 
Sv: <div style>??

Blir enklare för mig om det går att jämföra med något som jag redan vet vad det är :crazy:

Förstår fortfarande inte liksom hur man skall förklara vad en DIV är.. :crazy: :confused:
 
Sv: <div style>??

Med hjälp av div kan man ju styra innehåll på html-sidan. Att bara lägga en text inom <div> och </div> är ganska meningslöst, det ger ju inget. Men med hjälp av css så kan man ge det som ligger inom <div>-taggarna bestämda egenskaper, tex vart den ska ligga, vilken färg, typsnitt, bakgrundfärg etc.
<div>-taggarna avgränsar vart dessa egenskaper ska sluta och vart de ska börja.
 
Sv: <div style>??

Det är en html-tagg som alla andra html-taggar. Skillnaden är att den inte g ö r nåt annat mer än att gruppera andra delar. Precis som t ex <p> eller </span>. En div används oftast med en css och tilldelas en klass som är definerad i css-en.
 
Sv: <div style>??

Renkött skrev:
Enligt den här sidan verkar det som man inte bör använda DIV längre.
Hur kom du fram till det? Det enda som står är att align-attributet i div (<div align="left">...) inte gäller i XHTML-standarden, men det finns ju fortfarande i vanlig HTML. Men man bör använda style istället oavsett om man kodar i XHTML eller HTML.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 628
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 341
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp