Div III dressyr...

Solvira

Trådstartare
Kommer att rida med i div III laget i dressyr för mig klubb nu, iaf första omgången. Det är mitt sista år som junior, men jag kommer att få rida som senior eftersom de redan har en junior.

Så nu undrar jag ifall det är som hoppningen, att seniorerna rider en svårare bana? Eller är det samma för både seniorer och juniorer? Vad är skillnaden egentligen, är det bara det att man ska ha en junior bara?

:bow:

Sv: Div III dressyr...

Juniorryttaren har kofficient på poängen. Man "tjänar" alltså på att ha en junior i laget.
mvh
Lejonelle

Det är samma program för juniorer som för seniorer. I division 3 MÅSTE man ha en junior med, men det blir ingen koefficient på poängen. I division 2 däremot är det valfritt om man har en junior med, men där får en ev. junior räkna upp sin poäng med x1,2.

Reglerna för div III kan skilja mellan distrikten. En del kanske kräver en junior, andra inte, en del ger en koefficient för junioren, en del ger en annan koefficient. Jag har t.ex. för mig att Upplandsdistriktet ger 1,1 i koefficient för en junior, och där rider 3 elelr 4 ryttare i laget men bara de 3 bästa resultaten räknas. En del distrikt har inte ens div III.
Man måste alltså ta reda på vad som gäller i ens egna distrikt.

Ja, det är säkert olika i olika distrikt, det tänkte jag inte på ...
men i Uppland var det som jag skrev ovan förra året i alla fall! Man får rida fyra i laget, man räknar sedan de tre bästa resultaten.

Samma gäller i västar götalands distrikt. 4 i laget men det är de tre bästas resultat som räknas, en måste vara junior, sammma program och ingen koeff.

Mvh//LG

Skåne hör till exempel till de distrikt som inte har divIII. Vad går detta i för klass? :confused:

I Uppland går de två första omgångarna i LB:1 (lagklassen) med LC:1 eller LC:2 som framridningsklass.
Finalomgången går i LB:3, framridningsklass LB:2

Lady_D skrev:
Skåne hör till exempel till de distrikt som inte har divIII. Vad går detta i för klass? :confused:
I Västra Götaland går Div III i LC:2 och LB:1. Det är valfritt vilken klass man ska rida bara det finns minst en ryttare i varje klass.

Mvh//LG

vi i göteborg - bohuslän har ingen DIV III utan Bohuscupen heter den och där är vi tre eller fyra i laget (om man är fyra måste en häst vara ridskola häst) och alla ridskole ekipage rider i LC:1 och resten i LB:1 ingen skilnad i finalen :) , man får inte ha startat LA om man skall vara med ( på samma häst)

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
438
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 048
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025