Ditt största misstag

Jag ångrar i princip ingenting, det går ändå inte att göra ogjort. Tror inte jag skulle gjort annorlunda om jag fick chansen att göra om det heller. Däremot i ett Annat liv där mina möjligheter varit annorlunda så hade jag kanske gjort på ett annat sätt.
Jag kan önska att mina möjligheter i det här livet varit annorlunda. Men nu är det som det är och jag har gjort mitt bästa med de förutsättningar jag har haft.
 

Stor igenkänning! :laugh:

Samtidigt: Så vill jag tacka för all ångest och dåliga hångel
Ja, tack för alla gånger som det blev så fel
Jag känner inte någon ånger för det blev ju sånger
Och fler erfarenheter som gör att jag ser
Att trots att vi nog aldrig var menade för varandra
Ja, trots att det var misstag som ledde mig hit
Så vill jag tacka för all ångest och dåliga hångel
Som gör att jag nu vet:

Att jag är värd så mycket mer!

:idea::)
 
Stor igenkänning! :laugh:

Samtidigt: Så vill jag tacka för all ångest och dåliga hångel
Ja, tack för alla gånger som det blev så fel
Jag känner inte någon ånger för det blev ju sånger
Och fler erfarenheter som gör att jag ser
Att trots att vi nog aldrig var menade för varandra
Ja, trots att det var misstag som ledde mig hit
Så vill jag tacka för all ångest och dåliga hångel
Som gör att jag nu vet:

Att jag är värd så mycket mer!

:idea::)
Det är alltid omväxlande om inget annat att se att man haft en period där man visst var döv, blind och dum utan att veta om det 😅
 
Kan ibland ångra att jag dumpade den deprimerade gnäll-greven. Annars hade jag haft tex. ett barockslott. Hade iofs blivit tvungen att stå ut men hans ständiga gnäll om hur kasst livet och HUR ENORMT SYND det var om honom hela tiden. Så jag så ångrar egentligen bara slottet 😅

Generellt är jag ingen ångrare. Känns inte bra att älta och ångra saker som inte går att göra varken gjorda eller ogjorda. Går de att göra ngt åt så är det ju bara göra det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Kan ibland ångra att jag dumpade den deprimerade gnäll-greven. Annars hade jag haft tex. ett barockslott. Hade iofs blivit tvungen att stå ut men hans ständiga gnäll om hur kasst livet och HUR ENORMT SYND det var om honom hela tiden. Så jag så ångrar egentligen bara slottet 😅
Har du vägt in de potentiella elräkningarna i ångrandet av slottet? O_o :nailbiting: (eller det kanske hade ingått i grevedealen att sådant som räkningar sköts av tjänstefolket, och att privatekonomi utgör ett Ämne Som Det Ej Talas Högt Om. Men samtidigt - elräkningarna är ju en alldeles för tacksam/enkel grej att gnälla om för att avstå....)
 
Ångrar väl egentligen ingenting direkt. Men hade jag fått leva om mitt liv hade jag sålt hästarna när jag skaffade barn. Hade haft så mycket tid och pengar över om jag inte haft dem.
Nu älskar jag dem för mycket och hela min identitet förknippar jag med hästar så nu kan jag inte lägga ner.
 
Ångrar förresten att jag körde min gamla Volvo till skroten. Det var inget fel på den, men jag fastnade i en poliskontroll och en lampa hade slocknat plus att de inte godkände det bästa däcket, så jag fick föreläggande om att besiktiga bilen, trots att den godkänts i besiktning två veckor tidigare. Jag hade inte råd att fixa bilen och besiktiga. Och så trodde jag inte att bilen gick att sälja i det skicket.
 
Kan ibland ångra att jag dumpade den deprimerade gnäll-greven. Annars hade jag haft tex. ett barockslott. Hade iofs blivit tvungen att stå ut men hans ständiga gnäll om hur kasst livet och HUR ENORMT SYND det var om honom hela tiden. Så jag så ångrar egentligen bara slottet 😅

Generellt är jag ingen ångrare. Känns inte bra att älta och ångra saker som inte går att göra varken gjorda eller ogjorda. Går de att göra ngt åt så är det ju bara göra det.
Men betyder ångra att man går och ältar? Jag tänker att det är saker som man bara kan tänka ”Äsch, där hade man kunnat välja bättre”, och så går man vidare. Men att man liksom erkänner för sig själv att där gjorde man inte det bästa valet. Det var dumt gjort, och man kan lära och gå vidare.

”Jag ångrar inget!” låter för mig som ”Allt jag gjort hela mitt liv har varit perfekt! Jag har aldrig gjort fel!”.
 
Jag tror inte på att bära runt på negativa känslor och älta det förgångna. Jag har gjort en miljard saker som nog varit bäst att låta bli. Men det är som det är. Och det har format mig till den jag är idag. Så jag vill inte ändra något eller ångra. Jag försöker skapa det jag vill här och nu.
Att ångra sig där och då i stunden är för mig inte detsamma som att jag fortfarande långt efter går runt och ångrar mig.
 
Jag är egentligen inte en person som ångrar saker, jag brukar se mindre bra beslut som något jag lär mig av. Men jag önskar att jag hade valt en annan utbildning. Yrket jag utbildat mig till har förändrats så pass mycket att det inte längre är det jag ville ha när jag ansökte 1995. Och jag har insett att det numera finns andra yrkesbanor som intresserar mig mer.
 
Jag är egentligen inte en person som ångrar saker, jag brukar se mindre bra beslut som något jag lär mig av. Men jag önskar att jag hade valt en annan utbildning. Yrket jag utbildat mig till har förändrats så pass mycket att det inte längre är det jag ville ha när jag ansökte 1995. Och jag har insett att det numera finns andra yrkesbanor som intresserar mig mer.
Finns nytt studiestödssystem för anställda nu om man vill göra nytt!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 138
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 754
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp