Sv: Ditt bästa råd till en hästföretagare?!
Det jag ofta känner som kund, är att folk struntar i mig.
Jag försöker vara snäll, tillmötesgående och så anpassningsbar det går. Och vad får man för det? SKIT!
(För mig viktiga) Möten blir inställda, ingen hör av sig/svarar, tider blir försenade/flyttade.
Även nedvärderad i hanteringen av min häst/hästhållning (ex hästmänniska som jag anlitar påstår att det är dennes förtjänst/behandling/hantering/what ever som är bättre än vad jag gjort/gör med hästen), alltså lite besserwisser "Jag är bättre än dig", och sånt är jag väldigt trött på! Kom gärna med tips för att lösa problem som finns, var lite ödmjuk, men tryck för all del inte ner/idiotförklara MIG, för på så kort tid (ex vid någon behandling lr liknande) vet inte de vad jag gör för rätt och fel med min häst i vår vardagliga hantering, bara för att hästen kanske inte vill stå still just vid behandlingen. DETTA TYCKER JAG ÄR ALLDELES FÖR VANLIGT FÖREKOMMANDE!
Och då har jag bra koll på min häst. Han beter sig betydligt bättre än många andra hästar som gör som de vill och drar hit och dit. MEN, min häst kan lätt tappa tålamodet, och det handlar ofta om dagens humör eller att "behandlingen" tagit lång tid/väntat för länge innan de dök upp mm. Det kan ofta upplevas om ouppfostrat. Vilket jag tycker att de borde veta bättre om.
Så jag försöker ändra på mig, ställa krav! Det är ju faktiskt JAG som BETALAR för en tjänst eller service. Och försöker att inte ta åt mig av all skit som de snackar om hur bra de är och dåliga alla andra (ink jag som kund) är.
Sen har jag så klart stött på otroligt proffsiga och trevliga hästmänniskor, som inte dömer. Och det tycker jag om!
Ett het tips, var organiserad!