distansvallacker med avkommor?

M

Madde71

Hur går det till??? Jo vet att tex Delicat hann få en avkomma innan han kastrerades. Vad har hänt med den? Någon som vet?

Tror även att Poem hann bli pappa innan han blev distanshäst. Kanske är det flera unga hingstar som fick avkommor- kastrerades och sedan blev framgångsrika distanshästar. Avkommorna till dessa framgångsrika vallacker skulle vara spännande att veta mer om!!!

Sv: distansvallacker med avkommor?

Hur går det till??? Jo vet att tex Delicat hann få en avkomma innan han kastrerades. Vad har hänt med den? Någon som vet?

Tror även att Poem hann bli pappa innan han blev distanshäst. Kanske är det flera unga hingstar som fick avkommor- kastrerades och sedan blev framgångsrika distanshästar. Avkommorna till dessa framgångsrika vallacker skulle vara spännande att veta mer om!!!

Sitter och läser gamla DR eftersom jag blev inspirerad av tråden om ston.

Dybbuc läste jag precis om och tror att han också har någon avkomma.

Om Dybbuc och Josef kan man läsa i DR 1/96.

Mvh QP

Cleese kan säkert berätta om just Cleese o hans avkomma Jens Lyn (=Blixt Gordon på danska) som också går distans.
// Linda

Cleese kan säkert berätta om just Cleese o hans avkomma Jens Lyn (=Blixt Gordon på danska) som också går distans.
// Linda

Jo, Cleese hann bli pappa ett par gånger innan han kastrerades, (jag tror som 6-åring) men om jag inte är helt fel på det så är Jens Lyn (underbart namn!) den enda som är ren arab. De andra har jag inte så bra koll på, men Jens Lyn går ju fint med Charlotte Goss. 6st 80km har de godkända såhär långt.

Dybbuc har bla en dotter som heter Show Me som Kristina Hinas äger och hon har flera avkommor till henne som säkert kommer ut på distansbanorna om några år. Den första redan i år tror jag hon måste vara 5 eller 6 år nu.
Jätte fint sto!

Stämmer att Show Mee e. Dybbuc har flera avkommor. Shakira e. Gomir - 01 kommer troligen ut på någon ritt i år.

Kom precis på Metat, som förvisso inte gick själv, men som lämnat både Barett (hittills 120km) Bouquet (hittills 120km) och Noora (upp till 80km)

Jaa, Ingrid Kindhs Pamor såklart, numera Oman-ägd. Är valack men 160km häst själv i Oman nu och hans enda avkomma är ju min Pamorina som hittills gått 80km (men som ju bara är 7 år)

Delicat har fem avkommor tror jag, inte säker. En av hans avkommor är hingst än, men står tyvärr bara i en hage och används inte alls :(

Cleese - är Metat valack nu? :o Blev fundersam där haha!

Delicat har fem avkommor tror jag, inte säker. En av hans avkommor är hingst än, men står tyvärr bara i en hage och används inte alls :(

Cleese - är Metat valack nu? :o Blev fundersam där haha!

Ja, sedan ett antal år enl Britt på Oppreva (som födde upp Bouquet för många år sedan, fast då tillsammans med sin syster Kristina Hallendorff)

Tror att Guld fick en avkomma innan han Liv köpte honom. Tror det var ett stoföl, vet inget annat om den.

Där ser man det hade jag ingen aning om? Vet du varför de skar honom? Tänkte, han var väl ändå äldre och hade ett par avkommor så varför skära? Bara nyfiken :)

Jag är nöjd med min lilla Noora jag :)

Där ser man det hade jag ingen aning om? Vet du varför de skar honom? Tänkte, han var väl ändå äldre och hade ett par avkommor så varför skära? Bara nyfiken :)

Jag är nöjd med min lilla Noora jag :)

Menar du Guld? Om det är honom du menar så kastrerade Liv honom på hösten när han var fem. Han gick sina CR som hingst men blev mer och mer besvärlig att rida hemma, och som sagt en bra hingst blir ofta en ännu bättre valack...hade han varit hingst nu är det inte alls säkert att han varit den duktiga distanshäst han är idag...

Oj såg nu att Neywaz menade Metat inte Guld.

Centurion står med på Runnbackens hingstlista. Någon som vet om han fått någon avkomma?
// Linda

Den duktiga gymkhanahästen och fd arabgalloppören Chack Matt har gått distans och han en avkomma: Bomb Jack som nu rids av en satsande ryttare.

Design har flera avkommor bla Dahle som går distans.

Såg på resultatlistan att chack matt var struken, men han kommer kanske starta distans så småningom då.....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 683
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
619
Senast: miumiu
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka