Distansträns

Sv: Distansträns

Detta har jag å är super nöjd. bara att slänga in i tvätt maskinen i mellan åt =). De e i samma material som grimmor mm

19911887.jpg

19911849.jpg

Senast ändrad:

Hur är det med distansträns i läder? Finns det? Dvs samma funktion som distansträns (grimma med pannrem+löstagbara sidostycken till bett) fast i läder?

vet inte om det finns att köpa färdigt nånstanns..men om du tar med ett foto på kostruktionen till en bra sadelmakare tror jag säkert att du kan få beställa! :bump:

jättefint :laugh: men är det inte ganska stor skavrisk med nylon utan överdrag?? tänker blöt häst + nylongrimma..?

ja jag rider på så kallat ponnyhack i nuläget (korta hävstänger). är detta skarpare elr mildare än det jag har nu??

såg att de har galoppträns också, vilket var lite billigare ;)
undrar lite; vad är skillnaden på distansträs och galoppträns? *funderar på att köpa träns på t*by g*lopp som har liknande som biothane-träns..*

Ett distansträns är gjort för att knäppa av bettet och vips ha en grimma. Man vill inte behöva byta huvudlag för att skifta mellan träns o grimma.
Ett galoppträns är ju som ett "vanligt" träns i modellen.

Det finns distansträns i läder.
// Linda

okej;)
men då gör det ju ingen skillnad för mig som rider på Hackamore :banana: jag använder ju inte nosgrimma utöver hacket.

det är skarpare, men möjliggör finare och tydligare hjälper. men som sagt, nosludd kan vara bra för att dels minska risken för skav och dels för att det inte upplevs lika skarpt då.

*knapp*

Kul att så många svarat! Jag har dock redan beställt ett från Zolitzas, rött och härligt :D Det har inte kommit än men borde komma denna eller nästa vecka. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Explorer
·
Hästmänniskan Vi har en längre tid börjat fundera på att skaffa annan gård med lite mer mark och större boningshus. Efter att ha bott i snart 20 år på...
2
Svar
36
· Visningar
5 064
Senast: gylle
·
Övr. Barn Hur gör man? Jag är 22 år fyllda nu och har hittat mannen som jag vill vara med för alltid, bilda familj och köpa den där gården med...
Svar
9
· Visningar
1 605
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 565
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar