Distanssatsning Västra Götaland

BandyBoy

Trådstartare
På Billingeritten i somras spreds information om att Billingens Distansridklubb hade planer på att dra igång en distanssatsning genom idrottslyftet (i allafall fick vi 30 km PP-ryttare info via våra startkuvert).

Nu har det blivit verklighet! :laugh: (se mer info på deras hemsida - www.billingensdistans.com). Dessvärre såg jag att de har lagt första träffen samma helg som Scandinavium (och dit har jag bokat in mig sedan läääänge), men man kanske kan vara med bara vid de övriga träffarna... även om det första träffen verkar vara absolut kanon med veterinär, hovslagare osv...

Typiskt bra grej för oss/er nya eller nyfikna på distansritt! Jag ska anmäla mig - vill absolut få möjligheten att prova på grind mellan två sträckor som övning innan man ger sig ut på en 50-ritt... :)

Sv: Distanssatsning Västra Götaland

Vi ska förmodligen anmäla oss några från vårt stall också (fast det visste du ju redan, men tänkte passa på att putta upp tråden)

Det var kanske en liten miss att lägga det samma helg som Scandinavium, men jag har inte bokat biljetter i år utan ska bara jobba monter, så det får bli GBG torsdag eller fredag (eller båda) och distans resten av helgen. Tycker det är jätteroligt att de fixar en sån här så man kan få lite kött på benen innan man ger sig iväg och blir en yr höna på tävlingen.

;) Tänkte väl att det skulle finnas åtminstone någon mer än jag som tyckte att detta var en bra grej :D ...var lite oroväckande tyst i den här tråden ;)

Jag har såklart bokat heldagsbiljetter till lördagen på Scandinavium och enligt min och min sambos "tradition" så lyxar vi till det med hotell efteråt :bow: ...därför blir det ingen distans för min del alls den helgen - TYVÄRR - för jag tycker verkligen om det planerade upplägget..!

Instämmer helt i det där om "yr höna"... :grin: Sån kände jag mig på Billingeritten och då hade jag ändå varit på Hökensåsritten och rekat plus telefonterroriserat tävlingsledaren inför Billinge med miljarder frågor mellan himmel och distansjord :laugh: (Tur för mig att distansfolk är så hjälpsamma av sig - och alltid trevliga!) Är verkligen bra att få möjlighet att prova på pulsning, temporidning, veterinärgrind osv utan att det dessutom är tävlingssituation runt omkring (man behöver ju inte vara rädd att vara ivägen för något tävlingsekipage, menar jag...)

Hoppas bara jag får vara med även om jag inte kan första helgen... :crazy:

Tack för tipset Bandy Boy!
Jag ska anmäla mig, verkar vara en bra kurs för en nybörjare.
Jag red också min första PP i Lerdala förra året. Tror att jag såg dig och din sambo någonstans på vägen. Kände ingen dig på bilder du lagt ut här på Buke. Jag red ett mörkbrunt D-ponnysto som antagligen såg mer vild än tam ut.
Vi ses på kursen!

gud jag vill så gärna dit! men man måste ju komma på alla mötena och Min märr fölar runt slutet av april/början av maj så då kanske jag missar de 2... annars vore det perfekt för märren jag rider just nu tror jag!

får fundera lite på det där...

Åååh detta verkar grymt intressant! Detta ska jag helt klart ta och fundera över ett par dagar. Skulle vara jättekul att delta! Men jag är lite utav en fegis så funderar på att tjata på någon kompis som får följa med mig isf!

Varit jätte intresserad av distans sen jag köpte min 5åriga arabkille! Hade tänkt att starta lite distans i sommar, perfekt att få lite inblick i sporten innan man ger sig på det förstås!:D Detta ser jag starkt fram emot!:banana:
/Sandra

Jag hade ju tänkt det... anmälde mig direkt när vi fick informationen i startkuvertet (man kunde ju göra intresseanmälan redan då), men nu kollade jag upp det igen och det visade sig att man behövde vara med alla träffar... fick alltså inte hoppa över första helgen (vilket man ju egentligen inte heller vill, för den har ju ett klockrent upplägg!!) - och jag har sedan lääääänge bokat upp hela lördagen till Göteborg Horse Show (till och med heldagsbiljett till hoppningarna!!), så jag måste TYVÄRR stå över...! *suck*

Hoppas ni andra får kanonkul i allafall - skogarna kring Sparresäter är jättefina för klubbritten sedan! :bow:

Jaha okej, klart du inte vill kasta biljetterna till horse show, fullt förståeligt! Jag ska försöka hinna med mässan innan iaf. Så det blir nog torsdagen för mig att lulla runt i gbg och köpa på mig massa massa hästprylar! Sedan distans resten av helgen, perfekt helg;):D

Jag lär komma med stallkompisarna! Var egentligen också planerat att jag skulle till GBG på fredag-lördag, men har inga biljetter utan jobbar mässan och kan välja dagar lite grann så blir nog GBG torsdag och/eller fredag för att sedan spendera lördag-söndag med distansen. Tråkigt att det krockar med GBG, men man vill inte gärna missa en sån här grej, den är ju perfekt för nybörjare som jag :D

Liknande trådar

Distans Hej! Jag alldeles nyligen fått upp ögonen för det här med distansritt, och tänkte att det skulle vara kul att rida en PP eller liknande...
Svar
3
· Visningar
1 863
Senast: Ilona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka