Distansryttare i Östervålatrakten?

lfolkung

Trådstartare
Har börjat titta på gårdar kring Östervåla, är det någon distansare här som vet något om möjligheterna att rida långt där? Där jag har hästarna nu är det inte helt lätt att rida längre sträckor och dessutom är det fullt med folk som inte uppskattar hästar. Vill inte flytta och upptäcka att det är samma problem. Ser ju ut att finnas mycket vägar på kartan men i verkligheten kanske det står förbudsskyltar överallt...

Någon som vet?

Sv: Distansryttare i Östervålatrakten?

Där bor jag! Fast hästarna bor förståss i Harbo. Men det finns bra ridvägar runt om våla. En o annan surgubbe bor det ju i de flesta små hålor....

Vad kul att det finns åtminstone en distansryttare där :-) Surgubbar finns överallt såklart, men det kryllar av olagliga ridförbudsskyltar där jag har hästarna nu och det är trist...

Hur är Östervåla då?

Vi är faktisk flera ....
Det är en bra by att bo i. Har lite av varje och rätt mkt dressyr och hoppryttare på hobbynivå. Finns ett litet ridhus i Harbo tex. Åker ibland till Tärnsjö där det finns sandslingor och banvall :)

Tack för att du visade mig Tärnsjö! Underbart att rida där, speciellt om man är lite "ridless" - det åtgärdar banvallen direkt!!! :)

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 354
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: Görel
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 803
Senast: MML
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 769
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar