Distansförhållande - flytta ihop

Myzan87

Trådstartare
Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med barn, hästar, jobb osv så kommer det inte riktigt vara möjligt att hålla på att pendla eller ses så mycket som vi hoppas och vill. Det blir jag som kommer behöva flytta på mej eftersom jag "bara" har hästar. Av förståeliga skäl är det inte bara att flytta på barn.
Det är en fördel att det är samma företag där uppe som jag jobbar på idag, dock kan det hända att jag får byta tjänst. Vilket i sig inte är en nackdel för att jag får mindre ansvar som jag tror att jag skulle behöva. Har tidigare haft den typen av tjänst fast på andra ställen i sverige. Så jobbet i sig kan jag och har alla de rätta behörigheterna. Risken är att de ser mej som överkvalificerad eftersom jag jobbar som arbetsledare/chef idag och har diverse utbildningar och erfarenhet från det, det är inte så enkelt att hitta en ersättare för den tjänst jag har idag. Däremot hade jag nog mått bättre mentalt av att slippa lite utav ansvaret.
Det är klart att det är många tankar just nu. Jag har redan en gång flyttat 23mil från min familj, nu kommer det bli ytterligare några mil längre bort från dom. De vänner jag har här har sagt rakt ut att de hoppas att jag stannar kvar även om de vill att jag gör det jag blir lycklig av. Sen kommer det till mina kollegor på jobbet, de kommer bli ledsna. Klar att det kommer nya kollegor och nya vänner, det tar bara lite tid att bygga upp ett kontaktnät.
Och förutom det så behöver jag leta upp stallplatser för 3 hästar i en byggd där det verkar svårt att hitta stallplatser. Det är knappast så hästtätt som i skåne. Och vore det inte för den ena ponnyn så hade vi kunnat bygga lösdrift på ängen bakom huset (tänk, ha hästarna precis utanför sovrumsfönstret! :love:).

Visst borde det finnas fler som gjort samma resa tidigare? Flyttat många mil och haft med häst till en pojkvän? Hur blev det för er? Finns det något jag borde tänka på? Vad önskar ni att ni fått veta innan ni gjorde den resan?

Lite rörigt men det är många tankar i omlopp just nu..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 758
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 282
Senast: Shaggy
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 294
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp