Distansförhållande - flytta ihop

Myzan87

Trådstartare
Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med barn, hästar, jobb osv så kommer det inte riktigt vara möjligt att hålla på att pendla eller ses så mycket som vi hoppas och vill. Det blir jag som kommer behöva flytta på mej eftersom jag "bara" har hästar. Av förståeliga skäl är det inte bara att flytta på barn.
Det är en fördel att det är samma företag där uppe som jag jobbar på idag, dock kan det hända att jag får byta tjänst. Vilket i sig inte är en nackdel för att jag får mindre ansvar som jag tror att jag skulle behöva. Har tidigare haft den typen av tjänst fast på andra ställen i sverige. Så jobbet i sig kan jag och har alla de rätta behörigheterna. Risken är att de ser mej som överkvalificerad eftersom jag jobbar som arbetsledare/chef idag och har diverse utbildningar och erfarenhet från det, det är inte så enkelt att hitta en ersättare för den tjänst jag har idag. Däremot hade jag nog mått bättre mentalt av att slippa lite utav ansvaret.
Det är klart att det är många tankar just nu. Jag har redan en gång flyttat 23mil från min familj, nu kommer det bli ytterligare några mil längre bort från dom. De vänner jag har här har sagt rakt ut att de hoppas att jag stannar kvar även om de vill att jag gör det jag blir lycklig av. Sen kommer det till mina kollegor på jobbet, de kommer bli ledsna. Klar att det kommer nya kollegor och nya vänner, det tar bara lite tid att bygga upp ett kontaktnät.
Och förutom det så behöver jag leta upp stallplatser för 3 hästar i en byggd där det verkar svårt att hitta stallplatser. Det är knappast så hästtätt som i skåne. Och vore det inte för den ena ponnyn så hade vi kunnat bygga lösdrift på ängen bakom huset (tänk, ha hästarna precis utanför sovrumsfönstret! :love:).