Distans premiären avklarad !!

L

lyckorna

Nu har vi gjort våran första distansritt...
Oj vad kul det var !!
Vilken underbar omgivning att rida i.
Vi red 3 milaren och allt fungerade som vi hade räknat med.
Det jobbiga var väl att vårat halvblod var helt omöjlig vid
veterinär kontrollen, Både vid start och mål.
Hon blev väldigt stressad och det var ett himla jobb med att få ner henne i puls innan start. (hon hade lägre puls vid målgång)
Men det var ju som sagt första gången vi var ute med henne så det är väl bara att fortsätta åka ut och tävla.
Någon gång vänjer hon väl sig !

Passar på att Tacka Bergs Hästklubb för en super tävling ! :bow:
Detta gav definitivt blodad tand...

//Maria

Ja visst är det roligt.
Jag blev osså helt lyrisk första gången. När man väl börjat med distans kan man inte sluta. ;)

Vad gäller erat halvblod så kommer den nog att lugna sig senare då den får mer rutin. Mitt vbl var osså så i början. Stressig, både i grind och efter banan. Kunde ta ut all energi innan vi ens kommit en mil. :crazy:
Kan man inte tro numer, nu vet hon vad det handlar om är cool. ;)

säger samma sak som cosmic queen, mina hästar har också varit lite mer eller mindre småtokiga i början innan de fattat vad det handlar om. Fotrsätt du med det du tycker e så kuuul!!! :bump: och välkommen till distansen !!! :rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 131
Senast: hastflicka
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 419
Hoppning Jaha då har min lilla fina dam debuterat en meter pålokal nivå. Vi har verkligen försökt göra allt rätt. Regelbundna träningar där hon...
Svar
4
· Visningar
1 975
Senast: vildros
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur