Distans med säkerhetsväst

Z

zahleka

Hej på er,

Tänkte höra om det är någon av er aktiva distansryttare som använder sig av säkerhetsväst när ni rider? Hur fungerar det att ha säkerhetsväst vid långa ridturer? Risk för skav eller andra otrevligheter?

Sv: Distans med säkerhetsväst

Ingen väst här!
Har efter flera år börjat med hjälm. Kom på att jag kanske skulle vara rädd om de små och få hjärnceller jag har kvar...

Har alltid säkerhetsväst (en väldigt lätt galoppväst dock) oavsett hur kort eller lång ritt det är.
Har aldrig fått skav eller liknande, men de måste ju också prövas in för att inte störa och skava.
Tycker västen ger ett extra stöd efter många mil när kroppen kan bli trött.

Använder alltid säkerhetsväst, har dock aldrig ridit så långa ritter... bara 50 km.
Rider alltid med säkerhetsväst hemma... och är man van vid det och den sitter bra så tror jag inte det är några problem längre ritter också.

jag har alltid väst när jag rider. Har en lätt väst med dragkedja fram och kardborren på sidor och vid axlar, väldigt lätt att anpassa. Och inte så bylsig. Den har jag även vid tävling (oftast numer 120 KM) och den är inga problem att ha en camelback över heller.

På vintern rider jag med mountain horse säkerhets jacka. Säker och skön.

Så mycket som man rider ensam i skogen känns det som en bra försäkring. . .

Jag vill se fler med väst!

Hej
Jag har annu ingen väst men har funderingar på att skaffa en. Jag har dragit ut på det eftersom jag fått för mig att det är varmt, klumpigt och obehagligt så det här var en bra tråd.
Kanske ni som berättar om era västar skulle kunna tala om vilken modell ni har och vad som är bra/dåligt?

Den modellen jag har heter Ride lite, kommer från Ingdams.
Har haft den sen 2004 och är fortfarande lika nöjd, den var skön och följsam redan från början.
Fördelarna som jag ser det är att den har både kardborrknäppningar på sidorna och dragkedja fram. Sitter som en smäck på en.
Och sen att den är så lätt gör ju att den inte känns ivägen...

Jag har likadan som Pont. Tror tom att du inspirerade till inköp.

Håller helt med den är underbar.

Jag rider inte distans men jag har en tunn, den blir inte så varm och är inte klumpig!

Snöre i sidorna rekomenderas inte...

Jag använder jämt väst, tror min heter racesafe, är jättnöjd med den i varje fall. Mjuk och skön från första gånge jag använde den.

På vintern har jag en vanlig säkerhetsväst och på sommaren när det är varmt så har jag en ryggskena som är avsedd för motorcykelkörning.

Hejsan Fam.Pont!! Var får man tag på en sån smidig säkerhetsväst som du har.. Ride lite?.. Vad kostar den.. .. Och likadant med Mountain horse säkerhetsjacka.. .. Den verkar bra.. Vad kostar en sån... Braatt varaförsiktig.. när man är ute och rider.. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
742
Senast: iNHALE
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Takire
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
435
Senast: Blyger
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 110
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈