Disktriksveterinär vs Klinik

Ajda

Trådstartare
Ska besiktiga foderhästen för att ägaren vill försäkra upp henne.
Har läst om diverse tabbar disktrikarna gjort vid böjprov här på buke och funderar på om det är värt det extra jobbet och milen att åka till klinik.
Vad gör de på en veterinärbesikting? Vilket är billigast? Och framför allt viiket är bäst?

Sv: Disktriksveterinär vs Klinik

För att höja en försäkring så skulle jag ta en distriktare, lättare att att få ua.

Men vid problem, köp, eller försäljning skulle jag givetvis åka till klinik, anser att det är helt värdelöst att ta ut en distriktare då.

Sv: Disktriksveterinär vs Klinik

Här där jag bor har vi en rätt stor DV-station med mycket kompetenta veterinärer. Vår DV-station är både häst- och smådjursklinik. Tycker det är lite konstigt att läsa saker som "ta en från DV istället då är det lättare att få u.a" för så är det inte här. Här är det istället nästan tvärtom... Jag vet ju inte hur distriktarna där ni bor är, men här där jag bor är dom som sagt mkt kompetenta. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 776
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
14 054
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt hur jag skullle skriva i rubriken, men ska sälja min 5-åring, egen uppfödning, och skulle vilja ha lite tips rent...
Svar
19
· Visningar
5 734
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?