Diskriminering!

Sv: Diskriminering!

Jasså du är en sån där "ickeälskakallblod"s typ:p

Jag tycker de är jättefina hästar att se på och tjusas av deras pondus och temperament. Men jag tycker inte om att se dem på travbanan, de loppen är ofta skittråkiga.

Nää, de är ju i kallblodsloppen det händer lite i;) Dom hoppar rätt som de är osv. Mot varmbloden som bara springer där..även om de gör det snabbt men...

Är man travintresserad så åker man till Solvalla och tittar, och förlitar sig inte på televisionen. Då kan man se de lopp man önskar, eller göra som jag, passa på att pinka när det är dags för kallbloden...;)

min ursprungliga undran var ju varför de gjort om konceptet med elitkampen före elitloppet? det tror jag väl inte ATG beslutat om, utan förmodligen Solvalla själva. eller?
och så tyckte jag att när de nu gjort det så kunde de åtminstone klippa in loppet lite snabbt nånstans mellan de andra, just därför att det i stora delar av Norrland finns folk som håller på med kallblod och som har ganska långt att åka till Solvalla.

Precis! Man kunde väl iallefall fått sett upploppet;)

Precis, 17 gånger pengarna måste ha varit ett av de mest spännande loppen den här dagen...!

Vem vänder man sig till för att klaga tro?
Jag skrev ett upprört mail till Solvallas sportchef, men han lär väl knappast ha tid att svara.

Kan inte alla som håller med mig skriva varsin insändare till Ronden?!:bump: Den behöver inte vara lång alls, och så skickar vi in dem samma dag och hoppas att de publicerar allihopa så det märks att det är många som bryr sig!

Vart får man tag på mailen till solvallas sportchef så kan alla skriva till honom och gnälla och sedan göra ett sjuhelsikes liv om det. Då har de inget annat val än att respektera kallblod.

Fast årets elitkamp var väl knappast lättgissad? Tyckte inte jag i alla fall...

Var helt inställd på att Moe Odin skulle ta det men så blev det ju inte.

Nä, det säger jag inte att den var heller. Men jag sa att de brukar ibland göra så att de tar bort andra "lättlösta" lopp från V65/v75. Jag vill minnas att jag hört någon förklara det en gång. :laugh:

Det var som svar på att TS "undrade" om det var för att inte Järvsöfaks var med som de tog bort det från v65. Men jag minns något annat lopp där Faksen var med, som de faktiskt tog bort från streckspelet just för att han var så "säker". Då var motståndet betydligt klenare dock.

KL

För mig är höjdpunkten på året att se Elitkampen och Elitloppet. Även fast jag är kallblodsmänniska så tycker jag de är kul att se varmblod också även fast de alltid är fransmännen som vinner.
Elitkampen är nästan roligare att se än kriteriet och derbyt eftersom de absolut bästa hästarna är med. Särskilt kul var de i år då inte Järvsöfaks var med och de för en gångs skull var lite öppet.
Därför blev jag väldigt besviken när jag inte fick se loppet.

Dessutom tycker jag att de är väldigt dåligt av vissa att säga att det största loppet i den delen av travsporten som jag och många andra lever för och älskar, inte är värt mer än en pissepaus. Och att sedan jämföra de med ponnytrav? :mad: Har man sådana åsikter så tycker jag att man kan hålla dom för sig själv.

Men alla har ju olika saker som är viktiga för dem. Jag älskar kallblodslopp jag med, tycker att de är både mer spännande och att hästarna är vackrare och mäktigare. Sedan finns det många som älskar ponnytrav och lever för det. Och många som håller på med monté och lever för det...

De allra flesta verkar dock ha varmblodsloppen som sin favoritgrej, och att de andra sakerna hamnar lite i skymundan då blir ju tyvärr naturligt och det måste väl också accepteras.

Fast jag tycker att ett lopp som är så pass stort som Elitkampen borde ha fått några minuter av sändningstiden, kallblodslopp visas så sällan men när det är något stort lopp kunde de ju få ta upp lite lite plats i alla fall.

Jag älskar att se på kallbloden!

Däremot spelar jag inte på dem..:angel:

Jag såg inte tv-sändningen tyvärr -utan lyssnade på de fullkomligt värdelösa kommentatorerna på radion- men tycker att det är märkligt att man inte visade Elitkampen.

Ibland kan jag tycka att de stora travsändningarna sköttes bättre av SVT!
Bosse Fransson inför PDA och Elitloppet!:bow:

Så en känga åt Tv4 som tydligen inte visade varken Elitkampen, Hot Tub eller något från ponnytravet!:mad:

Absolut är de så att alla tycker om olika saker. Och jag menade inte att se ner på ponnytravet utan tyckte mer att jämföra de med kallblodstrav är som att jämföra junior fotboll med senior fotboll. Typ.

Men de jag ville få fram. När de inte ens kan säga resultatet i det lopp som ska vara de största för kallblodet då är det ganska tydligt hur de ser på kallblod.

Som någon sa de är mycket mer spännande att se på ett kallblodslopp. Det händer en massa saker och man kan aldrig veta i förväg vem som vinner. Jag menar, vem blev chockad över att det blev dubbelt franskt i elitloppet?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 250
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar