Dirk Gently *spoiler*

Gillade serien, även om den inte hade mkt med orginalet att göra.

Men jag behöver nog också läsa om böckerna

• Gilla
Reactions: MCP
Jag älskade serien, men jag hade heller inte förväntningen att det skulle vara som böckerna. Böckerna är något helt annat och serien hqr inget med böckerna att göra öht, så det är lätt att hålla isär dem. De har bara lånat namnet på en karaktär.

• Gilla
Reactions: MCP
Jag blev väldigt glad att de plockat upp Dirk igen, tycker serien är helt galen och är mycket nöjd med den här tappningen. Lite blodigt för mig smak egentligen.

Läste om böckerna för nåt år sedan och kan inte påminna mig att de var så mordiska.

Nej säger maken, men det är samma företag som gjort spelen. Inga monster här.

Åhå... Men det gavs väl ut ihop med Halflife? Eller är jag helt ute och cyklar!? :laugh:
(Men alltså, jag blev rädd - typ - av The Stanley Parable. Så jag är väldigt knepig...)

Får kanske fundera på det igen då, även om det gått några år sedan det begav sig...

Åhå... Men det gavs väl ut ihop med Halflife? Eller är jag helt ute och cyklar!? :laugh:
(Men alltså, jag blev rädd - typ - av The Stanley Parable. Så jag är väldigt knepig...)

Får kanske fundera på det igen då, även om det gått några år sedan det begav sig...
Okej, då kan kanske Portal kännas lite läskig, men det är en kvinnlig röst istället :)

Fick ett fint tips till mannens spelhörna iaf!

Är alla här spelnördar? Det enda jag vet om spel är det som sonen berättar för mig. Dirk Gently sträcktittade vi på för några dagar sedan. Kan inte säga att jag minns mycket av böckerna, läste dem någon gång under neoliticum... Serien var kul medan jag såg den, men nu efteråt tycker jag det var lite väl mycket pangande och dödande. Väldigt amerikanskt. Duktiga skådisar dock, Dirk hade, som rollen var skriven, kunnat vara hur töntig som helst, men funkade faktiskt. Farah var stencool. Måste leta upp den äldre serien.

Är alla här spelnördar? Det enda jag vet om spel är det som sonen berättar för mig. Dirk Gently sträcktittade vi på för några dagar sedan. Kan inte säga att jag minns mycket av böckerna, läste dem någon gång under neoliticum... Serien var kul medan jag såg den, men nu efteråt tycker jag det var lite väl mycket pangande och dödande. Väldigt amerikanskt. Duktiga skådisar dock, Dirk hade, som rollen var skriven, kunnat vara hur töntig som helst, men funkade faktiskt. Farah var stencool. Måste leta upp den äldre serien.

Nej, det var nog jag med mina dåliga nerver som spårade iväg tråden åt ett annat håll, förlåt. :o
Den gamla serien verkar, vad jag kan se av trailern för den nya, ha en väldigt annorlunda ton.

Jag blev väldigt glad att de plockat upp Dirk igen, tycker serien är helt galen och är mycket nöjd med den här tappningen. Lite blodigt för mig smak egentligen.

Läste om böckerna för nåt år sedan och kan inte påminna mig att de var så mordiska.

Tack, det är som om du skulle tagit dig in i mitt huvud och renskrivit mitt svammel och fångat det viktiga i några få meningar ;)
Jag måste nog öva mig på att uttrycka mig så att mina åsikter/tankar kommer fram ordentligt och på ett lättläst sätt :o

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 378
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 149
Senast: Sasse
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Ingen aning döpa tråden till, men nåja... behöver hjälp fundera ut var kan va för fel! Har efter månader gått "anfallsfri" och för åka...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama