DINO hästtransport!

K

Krabban

Någon som vet ngt om den= Jag vet ingenting och skulle bli urglad om ngn kunde berätta litwe om den!

Mvh Krabban

Jag har en. Den är från 1972 och jag har haft den sedan 1994.
Detta är gamla transporter men jag har genom åren träffat på några Dino då och då. De ser ut som gamla Tranesläp.
På mitt finns det inte mycket i orginal kvar (utbytt). Men den rullar.
Funderar du på att köpa en Dino så ska du givetvis undersöka den noggrant.
Jag är helt nöjd med mitt o tycker det är ganska skön att ha ett äldre släp som man inte behöver vara allt för rädd om.
// Linda

Tack för svaren! :bow:

Jo det handlar om ett renoveringsobjekt, DINO 300 från -75. Ett tvåhästars. Jag är nyfiken på hur det ser ut, jag tycker de flesta äldre släp jag stött på är lite trånga, hur är det med detta? Men kul att höra att ni båda gillar släpet :). Vad gillar hästarna det? Ingen som har ngn bild att sätta in på sitt släp?

Det står i annonsen att det är ett boggie, men då måste det väl vara renoverat, eller?

Är nyfiken på detta släp, men hittar ingen information om det.

Tack för svaren än en gång!

Jag hittade några kort på våran. Inga kort tagna enbart på släpet, utan där det råkat komma med i bakgrunden. ;)
Släpet bakifrån
Släpet från sidan

Det ser lite skabbigt ut på andra bilden, där var det olackat, på första bilden är det lackat, men där är det skitigt ist. :angel: :angel:

Jag upplever det inte som trångt alls och hästarna verkar gilla det. Enda är väl isf att det är lite lågt i taket. Men det räcker fullgott till min häst på 158.
Men kanske inte till en 170´s häst. ;)

Tack för bilderna! Hur det ser ut och så är inte så viktigt för mig, det kan alltid målas eller så. Men nu oroar jag mig lite för takhöjden... min pålle är ganska grov, är ca 165 cm hög, men håller gärna huvudet rätt högt...

Återigen tack för svaret!

Ja, jag vet inte om alla är lika låga. Såvitt jag vet har jag aldrig sett någon Dino i verkligheten, förrutom våran.
Nån annan kankse vet :confused:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 143
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: lillan222
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025