Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här är kanske en jättedum fråga, men jag kör ändå!
Har hittat ett släp att få låna, dock finns det varken bakbommar eller mellanvägg. Kan man köpa det seperat och sätta i? Är ett enaxlat trane. Spelar märket någon roll? Var hittar man detta?
KAN ju köra utan mellanvägg, men skulle vara trevligt att ha mellanvägg med lång bom så hästen kan åka brett bak. Känns lite läskigt att köra helt utan mellanvägg. Plus att jag vill gärna kunna köra två hästar vid behov
Färgförslag mottages gärna
Hade aldrig lagt pengarna eller energin på att köpa eller göra mellanvägg och bommar på ett litet lånesläp. Om det var ett eget hade jag gjort det, men då hade jag nog satt en lång bom bak bara och haft det som enhästars släp (skiljer ju bara 20cm knappt mellan Enkelaxlad trane och de flesta enhästars).Det här är kanske en jättedum fråga, men jag kör ändå!
Har hittat ett släp att få låna, dock finns det varken bakbommar eller mellanvägg. Kan man köpa det seperat och sätta i? Är ett enaxlat trane. Spelar märket någon roll? Var hittar man detta?
KAN ju köra utan mellanvägg, men skulle vara trevligt att ha mellanvägg med lång bom så hästen kan åka brett bak. Känns lite läskigt att köra helt utan mellanvägg. Plus att jag vill gärna kunna köra två hästar vid behov
Färgförslag mottages gärna
Jag använder mig av någon droppe vanlig hästshampoo=)Lägger till: Ska man använda något särskilt när man tvättar?
Bilschampo, algtvätt und so weiter.. ?
Mvh Hon som inte ens tvättar bilskrället
Jag har använt vanlig husvagns tvättmedel Från biltema. Hade Högtryckstvätt som tog det värsta men tvättmedlet tog bort algerna på taket väldigt bra.Tack för svaren allihop! Har inte provkört släpet med hästen i så vet inte hur mycket plats det faktiskt är i verkligheten. Eller hur lite plats
Det är väl mest bakbom jag är nervös för, dock är hästen supersnäll i all lastning och åkning, men man vill ju inte att han ska komma farande ut när man öppnar bakluckan...
Vilken bra tråd
Jag har precis köpt en Fobo hästtransport från -85
Det mesta fixat såsom golv, axel, belysning m.m.
Jag behöver måla den invändigt, rejäl tvätt utvändigt å sen då till mitt problem och det är bakbommar.... Idag finns bara "rep" med karbinhakar...
Hur har ni gjort på era transporter som saknat bakbommar? Jag tror jag vill ha helbom då jag tror att min pojk kommer uppskatta att åka brett när han blir större.
Har ni gjort bommar "själva" köpt från nån återförsäljare och modifierat för att passa?
Kom gärna med tips bilder och idéer
Jag har använt vanlig husvagns tvättmedel Från biltema. Hade Högtryckstvätt som tog det värsta men tvättmedlet tog bort algerna på taket väldigt bra.
Har man dock bara omålad marinplyfa så är Högtryckstvätt väldigt smidigt. Och jag använde inte bilschampo, utan husvagns tvätt medel som tar bort alger och gör allt lagom rent .Rekar inte att man kör med högtryckstvätt på ett släp med plyfa.. risken är stor att man spolar bort färgbitar framförallt på plyfa som har foliefärg.
Men även om man har målat om släpet.
Har man målat släpet med vanlig utomhusfärg räcker vanlig fasadtvätt eller yes diskmedel några droppar.
Bilschampoo rekas inte
Vilken bra tråd
Jag behöver måla den invändigt, rejäl tvätt utvändigt å sen då till mitt problem och det är bakbommar.... Idag finns bara "rep" med karbinhakar...
Hur har ni gjort på era transporter som saknat bakbommar? Jag tror jag vill ha helbom då jag tror att min pojk kommer uppskatta att åka brett när han blir större.
Har ni gjort bommar "själva" köpt från nån återförsäljare och modifierat för att passa?
Jag hade iofs bommar till min kylinge, men tyckte inte om dem . Så köpte ett par teleskop bommar som jag nu älskar ^_^.Vilken bra tråd
Har man dock bara omålad marinplyfa så är Högtryckstvätt väldigt smidigt. Och jag använde inte bilschampo, utan husvagns tvätt medel som tar bort alger och gör allt lagom rent .
Kan man måla direkt på laminerade väggskivor?
Wow duktigt vill ju egentligen kanske ha lite som din lösning 3/4 bomJag gjorde egna bakbommar och fästen till mitt släp.
Hellånga bommen är frambom, som var original. De andra två är mona egentillverkade bakbommar.
Såhär sitter de i släpet. Har sprintar igenom bommarna som stopp.
Har du nån bild ?Jag hade iofs bommar till min kylinge, men tyckte inte om dem . Så köpte ett par teleskop bommar som jag nu älskar ^_^.
Så man kan snedställda mellanväggen lite i alla fall, hade dock velat ha ett par 3/4 bommar i samma utförande för att kunna snedställda ytterligare.
men ska du sätta in helt nya bommar så rekomenderat jag ngn form av snabb låsning på dem, dvs att de bara klickas i. Så som thule och ume har, eller den varianten som startrailer och nyare böckmann har med en kula.
Man kan ju köpa själva fästena och bomlåsen" för sig och tillverka själva bommarna själv.