Dina bästa fototips.

Sv: Dina bästa fototips.

Här kommer ett tips på enkel redigering som kan få ett blaskigt "nästan kort" att bli riktigt bra.

ta en blaskig bild och öppna den i paintshop pro. Där går du in under adjust, color balans, black and white point:
exempel.jpg

tryck på pipetten för svart och leta sedan upp ett ställe på bilden som du vill ha riktigt svart. Jag brukar ta näsborrarnas insida:
exempel1.jpg

Så här ändrades bilden:
resultat.jpg

Funktionen finns i de flesta redigeringsprogram, det är bara att leta runt. Vill man ändra vitt eller grått är det bara att göra om proceduren.

Bra tips! Photoshop har en liknande snabbfunktion som kallas "brightness/contrast" men det torde finnas en liknande pipettsak i PS också..kan någon komma på vad det heter?

Jag har bara en svensk version av photoshop, men där ligger funktionen under:
förbättra, justera ljussättning, nivåer

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 467
Senast: Sel
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 657
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 606
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
8 573
Senast: madde_84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka