Din sadel!

Sv: Din sadel!

Jag har en Exell som funkar helt okej. Är väldigt skön att rida i men ligger kanske inte 100 % på Kjarni.

Och sen har jag en Àstundsadel också som ligger åt helskotta på Kjarni. Smal i bommen och ganska mycket för lång för honom.

Jag har en farmland. Den är specialsyff efter Perla. Fick den i slutet av mars, sååå ja den hänger fint i sadelkammaren :smirk: (Perla är halt sen mitten av mars).
Har använt den lite på min foderhäst i sommar, en skön sadel. Men lite liten i sitsen. Jag har 17", mend en känns nästan lite liten. Och då har jag inte spc stor rumpa. Har alltid haft 17" i alla sadlar innan.

Innan farmlanden har jag haft en dominus dressyr, som hästen växte ur efter 5 månader :mad:.
Och en globus clic.

Justja, min bästa sadel!

Den är ordetligt fastlimmad, alltid. Rumpan kallas den, min är så stor så den nästan har tryckyta som en vanlig sadel:angel::rofl:

jag har en baldur sadel!:rofl:
och den är underbar!!!
har ingen bild än så länge.
vi letade i ett halvår sadel till min
häst som är ganska kort och bred .
och till slut hittade vi baldur sadeln som
passar henne perfekt!
den kostar 10,500 kr

Jag har en Loftur sadel som är insutten efter min rumpa så den gillar jag skarpt.
Har en sigma sadel till unghästen men den använder jag inte för jag vill hellre ha Lofturen på han för den sitter bättre för han han har en enorm mage!!!

hej e d någon som har provat Zaldi isafold med ribbad sits å va tycker ni om den:confused: För jag funderar på att köpa en sån :)

Jag får inget stöd i den när jag rider, den ligger inte bra på någon av hästarna trots att den är utprovad (iofs för ett X antal år sedan)..

Jag är en människa som älskar Ástrunds alla sadlar, där får man ett bra stöd och man sitter i sadeln. I Zaldin hamnar man lätt utanför. Samma sak med Top reiter, bomlös, helt plötsligt under en ridtur satt jag bakom sadeln.

Brallar Yrpa i Zaldi sadeln så är jag på marken direkt. Brallar hon i Àstundsadeln så sitter jag smäckad.

Det är en smaksak, sen är Zaldi sadeln skitful också..
Nästa sadel jag skall köpa skall jag verkligen trivas i, priset kvittar..

Du kan ju få köpa min Àstund billiga då:angel:
Den är väldigt skön så det är lite synd att den inte passar Kjarni längre.

Jag har provat en jacson Hekla...tyckte om den. Men jag jämförde med globus-sadlarna och det blev en globus clic jag köpte. Heklan är ganska hård i sätet och den har rätt korta kåpor (o jag har långa ben)...men annars va den helt ok. :)

Jag hade en SS tölt som passade bra för hästen men inte alls för mig tyvärr. Fladdrade och åkte runt men antar det är pga min sjukdom som gör att jag inte alltid har full kroppskontroll. Lite samma som i en Diddi bomlös som jag lånade ibland. SS var väldigt sjysta att ha att göra med.

4april2007pappas032b.jpg

Har ridit mkt i Lettir och Loftur. Lofturen är en av de få bomsadlar som det tom funkar hyfsat att rida i när jag har som mest ont.

Rider dock nu med en barbackapadd med skitoinlägg just nu. Skulle jag vinna en MASSA pengar så skulle jag nog köpa en ST Icelandic och en childeric.

Jag hade en SS tölt som passade bra för hästen men inte alls för mig tyvärr. Fladdrade och åkte runt men antar det är pga min sjukdom som gör att jag inte alltid har full kroppskontroll. Lite samma som i en Diddi bomlös som jag lånade ibland. SS var väldigt sjysta att ha att göra med.

4april2007pappas032b.jpg

Har ridit mkt i Lettir och Loftur. Lofturen är en av de få bomsadlar som det tom funkar hyfsat att rida i när jag har som mest ont.

Rider dock nu med en barbackapadd med skitoinlägg just nu. Skulle jag vinna en MASSA pengar så skulle jag nog köpa en ST Icelandic och en childeric.

Du är inte den enda som fladdrar i en sån sadel;), men jag gillar ju inte bomlösa har ajg insett, måste ha en sån till ena valacken eftersom den passar honom bäst.

den sadeln är ju min:p

chrysler: Jag sitter som berget(:angel:) i min(den), lika bra som i bomsadlarna i alla fall. Dessvärre tar rumpan stryk. Kan tänka mig att man måste hitta en "stil" för att rida i denna sadeln, och jag skaffar mig stilar utan att be om det ;)

Senast ändrad:

den sadeln är ju min:p

chrysler: Jag sitter som berget(:angel:) i min(den), lika bra som i bomsadlarna i alla fall. Dessvärre tar rumpan stryk. Kan tänka mig att man måste hitta en "stil" för att rida i denna sadeln, och jag skaffar mig stilar utan att be om det ;)
Det kanske är så att den på samma sätt passar bra till vissa ryggar kanske passar bra till en viss typ av rumpor. Undrar vilken typ det är? Jag har 38/40 med modell sladdrig :angel:

På vilket sätt tar rumpan stryk?
Den var hårdare i sitsen än vad den såg ut. Är det det du menar?

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 066
Senast: Niyama
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 421
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Olja till häst ?