Din sadel!

Sv: Din sadel!

jag har en rödbrun Bates Isabell:love: 17" med blått järn

den är grymt skön att rida i (om man gillar dressyrsadlar) och ligger såklart bra på min häst, det är därför den är så bra:D

Jag har en Léttir från Stall Akur , 17" med MW bomvidd och svängd bom.

DET är min drömsadel! :love:

Men då den var lite för dyr har jag nyligen köpt en annan sadel.
Jag har köpt en Kentaur Kári. Den blir bara skönare och skönare och min häst funkar superbra i den!
På min andra häst har jag en wintec dressyr. Dom är ju också ganska sköna, men ingen slår Léttir!

Jag rider runt i en Amerigo :love:
Älskar allt som har med denna sadel att göra och den verkar passa dom flesta ryggar.
Rider i den på nästan alla hästar, spec. våra egna 3 men även om jag rider någon av verksamhetshästarna och så.
Om jag inte rider i den så blir det min Nordica som jag hade på Gyllir -05.

14301366.jpg

Amerigon

Nordican har jag tyvärr ingen bra bild på ..

Nån som har provat Spirit som är samma tillverkare som Dominus och Amerigo?

Namn: Ulan
Bom: 99°
Sits: 18"
Används på: Unghästarna. Slit och släng sadel!
Bra: Funkar som inridnings sadel.
Dåligt: Funkar inte så mkt mera än till inridnings sadel.

Namn: Summer - Dressyr
Bom: 32
Sits: 17,5"
Används på: Häst med ganska så rak rygg och till svankig rygg.
Bra: Sitter väldigt stadigt. Mjuk sadel.
Dåligt: Lite för högt bakvalv.

Namn: Hrimnir Legacy
Bom: Vid
Sits: 18"
Används på: Häst med ganska rak rygg.
Bra: Mjuk. Bra stöd.
Dåligt: Lite för platt.

Namn: Top Reiter Bomlös
Sits: 17,5
Används på: Alla hästarna.
Bra: Stora knästöd. Mjuk.
Dåligt: Har inget dåligt ännu. Nyss köpt den :)

//Jozzi

Jag har en Hrimnir sadel. (tyvärr ingen bild på den)
Den är mkt skön, kanske lite smal vid framvalvet men annars helt underbar. Dock ganska dyr men den är värt det.
Innan den hade jag en Bates men hästskrället växte ur den på 5 månader. men ialla fall. Skönare sadel har jag inte suttit i. Stort och härligt säte och inte för högt/lågt fram- och bakvalv. Rekomenderar att prova. Den är inte så dyr heller.

Puttar upp lite :)

Jag har också en Bates sadel , men som inte passar längre , älskar den ! . skitskön är den . :)

Nu vill jag ha fler sadelbilder !

Har en àstund super. Har haft den i 7 år nu och tycker fortfarande om den. Passar på de flesta hästar, har varit lite lång på någon.
Har tyvärr ingen bild.

Jag har

En stübben flatback, den är hård som tusan, min rumpa dör och jag halkar rundor.

En soft supreme tölt, den sämsta kvalité på sadel jag någonsig varit med om!:mad::mad: Såg så bra ut i annonsen! Gah.

En top reiter Z, den är underbar att rida i!:love: ligger tyvärr sådär på mina hästar, så den används inte så mkt av mig. (dock av mamma)
15162142.jpg

En underbar westernsadel:love: Passar alla (tror jag, har inte testat på alla, men deras ryggar är ungefär lika raka. Dock olika musklade)
Man sitter bra i den, tyvärr inget vidare töltsadel, travar bara i den.

En top reiter av okänt märke, någon som känner till? :angel: Man får dålig sits, ribbat säte, ingen kontakt med hästen, lång sadelgjord...
15162180.jpg

Alla sadlarna är INTE mina, det är bara sadlar jag har hand om/använder dagligen. Den enda jag äger är supreme tölten, överlägset sämsta av alla...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 066
Senast: Niyama
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 421
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka