Din bästa Buketråd?

Jo jag hade först ett annat nick men blev tvungen att avslöja att jag inte bodde i Sverige eftersom ingen förstod varför jag inte bara flyttade. Sen kom det en liknande tråd någon månad senare men där avslöjades aldrig vilket land det handlade om.

Och jag sitter fortfarande fast här. Jag vill flytta men dottern totalvägrar att flytta till Sverige och jag kan inte lämna henne.
Vilken fruktansvärd jobbig sits för dig. :(
Jag lider med dig. :heart

Bukes användarvänliga inbyggda funktion:
För att göra en lång historia kort så handlar det om
7kJDCFs.png

o upphostade fittben.

Jag saknar också Kat. Synd att hon inte är här mer.

Trådar man minns är bla en tråd med en kvinna som levde i ett bdsmförhållande. Hon berättade om det väldigt utlämnande. Jag som var i värsta feministutblomningen visste inte hur jag skulle tänka. Fritt val och allt det där. Hon hade en räv som avatar minns jag.

Och tråden om CL's medverkan i ett prgm.

Många trådar om livsöden minns jag. Många nämnda.

Och, var det krambanans?, tråden om en kvinna i en stad som bedrev privatspaning. Otroligt roligt/tragikomiskt.

Min bästa prestation är nog denna:

http://www.bukefalos.com/threads/jag-var-en-manipulativ-javel.1212214/

:D :D :D

I övrigt har jag hängt i Beach-trådarna i år och dar, även om jag inte alltid är så aktiv. Men där har jag fått chansen att lära känna fantastiska människor som, trots att vi suttit vid varsin skärm, hjälpt mig upp när jag haft det jobbigt, peppat och berömt när livet går åt rätt håll och alltid kommit med fantastiska tankar och reflektioner. Och inte bara mot mig - alla är så genuint varma och fantastiska mot alla i tråden. Så den följetongen kommer inte lämna mig förrän jag blir dement!

Det fanns en tråd för många år sedan där jag fick hjälp av några bukare på den tiden det fanns en chat här.
En av dom var Kat.
Dom hjälpte mig en kväll då jag mådde skit och det är jag dom evigt tacksam för :love:
I den tråden kunde man ventilera allt.

Sedan min första tråd med detta nicket där flera av er stöttade mig under en längre tid så jag vågade att söka hjälp för min ätstörning till slut. Tack vare buke fick jag hjälp och nu 6 år senare ser jag mig som en nykter ätstörd. Helt frisk blir man väl aldrig men jag har fått mitt liv tillbaka. Det är nästan så jag har lust att byta nick ibland men gör det inte, för att minnas hur jävla dåligt jag mådde när jag reggade mig och valde det namnet. När jag ser "Matmissbrukaren" så ser jag det jag aldrig vill ha igen. En ständig påminnelse om varför jag fortsätter kämpa varje dag.

Även flera av dom trådar ni nämnt minns jag väl.

Nu när jag ser @LindgrenV s svar här ovan så minns jag en tråd vi hängde i på ÄU som gav mycket ventilation. Jag vet att jag skickade iväg en hög med kläder till henne då hon behövde det och jag kände att jag ville hjälpa.

Jag trodde liksom aldrig att jag skulle skicka kläder till någon på ett internetforum, eller för den delen hitta en massa vänner men buke är fantastiskt på det viset.

Å @OutOfService när hennes prins skadade sig minns jag. Alla grälade hit och dit och hon var mest ledsen för att hästen var själv på djursjukhuset då hon bodde långt borta så jag tog mig dit och borstade och myste med honom en stund :love:

Det fanns en tråd för många år sedan där jag fick hjälp av några bukare på den tiden det fanns en chat här.
En av dom var Kat.
Dom hjälpte mig en kväll då jag mådde skit och det är jag dom evigt tacksam för :love:

Sedan min första tråd med detta nicket där flera av er stöttade mig under en längre tid så jag vågade att söka hjälp för min ätstörning till slut. Tack vare buke fick jag hjälp och nu 6 år senare ser jag mig som en nykter ätstörd. Helt frisk blir man väl aldrig men jag har fått mitt liv tillbaka. Det är nästan så jag har lust att byta nick ibland men gör det inte, för att minnas hur jävla dåligt jag mådde när jag reggade mig och valde det namnet. När jag ser "Matmissbrukaren" så ser jag det jag aldrig vill ha igen. En ständig påminnelse om varför jag fortsätter kämpa varje dag.

Nu när jag ser @LindgrenV s svar här ovan så minns jag en tråd vi hängde i på ÄU som gav mycket ventilation. Jag vet att jag skickade iväg en hög med kläder till henne då hon behövde det och jag kände att jag ville hjälpa.

Jag trodde liksom aldrig att jag skulle skicka kläder till någon på ett internetforum, eller för den delen hitta en massa vänner men buke är fantastiskt på det viset.

Å @OutOfService när hennes prins skadade sig minns jag. Alla grälade hit och dit och hon var mest ledsen för att hästen var själv på djursjukhuset då hon bodde långt borta så jag tog mig dit och borstade och myste med honom en stund :love:
Åh ja just det!!!!! Det kommer jag ihåg!! Det var väl från när jag inte hade fått jobb än och bara hade svinvarma kläder och inga sommarkläder alls. Helt plötsligt får jag ett paket att hämta ut som är fyllt med sommarkläder :love: Nu har jag haft en ordentlig lön i två år och har kompenserat med kläder för alla väder, men en av klänningarna jag fick av dig är fortfarande en stor favorit :love:

åh fy FAN! Jag är glad jag missat den tråden, jag orkade bara läsa TS och sista sidan. :nailbiting::wtf::banghead::banghead::banghead:
Trots allt det hemska så tycker jag att tråden hamnar nånstans på typ 20 i topp. Mamman gjorde allt rätt, även om örfilen förmodligen var brottslig. Hon avbröt tortyren även om hon inte kunde rädda kattens liv. Hon drog ungarna i öronen till grannen vars katt de dödat o fick dem att be om ursäkt. Hon hade sinnesnärvaro att skeppa iväg dotra till dennes farföräldrar då hon insåg att hon inte hade kapaciteten att vara en god mor just då o där.

Om vi rannsakar oss själva, hur hade jag betett mig? Hur hade du betett dig, hur hade ni andra reagerat i en liknande situation?
Som sagts, tråden berör fortfarande efter dessa år.

Det bästa med buke är just denna variation av trådar, där vi alla berörs mer eller mindre, där vi alla kan få o ge tröst o stöd, just då när det behövts, när man är vilsen i livet.

Trots allt det hemska så tycker jag att tråden hamnar nånstans på typ 20 i topp. Mamman gjorde allt rätt, även om örfilen förmodligen var brottslig. Hon avbröt tortyren även om hon inte kunde rädda kattens liv. Hon drog ungarna i öronen till grannen vars katt de dödat o fick dem att be om ursäkt. Hon hade sinnesnärvaro att skeppa iväg dotra till dennes farföräldrar då hon insåg att hon inte hade kapaciteten att vara en god mor just då o där.

Om vi rannsakar oss själva, hur hade jag betett mig? Hur hade du betett dig, hur hade ni andra reagerat i en liknande situation?
Som sagts, tråden berör fortfarande efter dessa år.

Det bästa med buke är just denna variation av trådar, där vi alla berörs mer eller mindre, där vi alla kan få o ge tröst o stöd, just då när det behövts, när man är vilsen i livet.
Jag läste den tråden nyligen och jag kan bara hålla med dig. Jag hoppas det har gått bra för barnen sedan.

En av dom var Kat.

Det där var och är fortfarande bland det finaste någon någonsin gjort för mig, jag är så himla himla tacksam för att du åkte dit och gav prinsen lite kärlek :love::heart Kommer vara dig evigt tacksam :heart

Feministutblomning vad är det undrar jag. Jag blir bara mer och mer feministutblommande i sådana fall tänker jag, efter så många år blir jag bara ännu mer rabiat vansinnig på all orättvisa mellan könen.

Att jag blommade ut som feminist. Jag fick upp ögonen för orättvisor och förhållningssätt mellan könen. Inte minst tack vare buke. Kanske tom tack vare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka