F

Fian

Hej alla kunniga duktiga hästmänniskor!
Har ett litet dilema jag :confused:
Jag har ridit nästan hela mitt liv. Slutade för några år sedan pga av allergi (ej mot häst men vill inte utveckla hästallergi) och höll uppe ganska länge. Lärde känna en vän som bor granne med ett travstall där jag nu får rida hur mycket och ofta jag vill. Det gör jag ju förstås! :D :D
Nu har jag fått nys om ett litet hästställe som är till uthyrning med stall och bete. Om jag nu ska bo så så vill jag ju givetvis ha häst men jag vet i tusan om jag vågar. jag tvivlar på min egna förmåga och kunnighet när det kommer till att äga en häst. Vet ni några bra länkar, böcker vad som helst som jag kan plugga? Och kom gärna med goda råd här för det behöver jag!
Ride on!!
Fian

Sv: dilemma

Fian skrev:
Hej alla kunniga duktiga hästmänniskor!
Har ett litet dilema jag :confused:
Jag har ridit nästan hela mitt liv. Slutade för några år sedan pga av allergi (ej mot häst men vill inte utveckla hästallergi) och höll uppe ganska länge. Lärde känna en vän som bor granne med ett travstall där jag nu får rida hur mycket och ofta jag vill. Det gör jag ju förstås! :D :D
Nu har jag fått nys om ett litet hästställe som är till uthyrning med stall och bete. Om jag nu ska bo så så vill jag ju givetvis ha häst men jag vet i tusan om jag vågar. jag tvivlar på min egna förmåga och kunnighet när det kommer till att äga en häst. Vet ni några bra länkar, böcker vad som helst som jag kan plugga? Och kom gärna med goda råd här för det behöver jag!
Ride on!!
Fian

Gå till närmsta bibliotek o låna allt läsvärt! Gratis är gott ;)

Som sagt innan, läs på! Du kan kanske höra med ägaren av travstallet om du kan fråga denne vid ev. problem. Det är nog ingen fara skall du se, det kommer att gå bra. Det handlar mest om hur envis och morgonpigg man är! :D

Gratis är alltid gott :rofl:
Hyr jag en liten gård med stallet på tomten och betet runt knuten så måste jag bara ha häst!! Får ta en tripp till bibblan och bära hem allt jag hittar :D
Tar gärna emot fler tips och råd.
//Fian :bump:

Åska skrev:
Som sagt innan, läs på! Du kan kanske höra med ägaren av travstallet om du kan fråga denne vid ev. problem. Det är nog ingen fara skall du se, det kommer att gå bra. Det handlar mest om hur envis och morgonpigg man är! :D

Morgonpigg :(
Har en son på fem år som inte alls förstår tjusningen med att sova på morgnarna så jag är uppe innan tuppen galer :rofl:
Jo jag har nog bra stöd i ägaren till travstallet. Kanske tom får ha ett par av de han inte tävlar på foder. Han ska ju lära mig att köra!
Solvalla here I come :rofl:

Då håller vi ögonen efter dig i startfältet på Elitloppet om ett par år då? :)

:D Ja man vet aldrig... Jag kanske har dolda talanger som kusk! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 839
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, min häst drar sina tänder mot boxväggen. Jag har en stark känsla att det beror på understimulans då hon är...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 932
Senast: Rialavargen
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka