Dilemma, finns det tid över?

H

hemlighetsfull99

Jag har nyss plussat och är i vecka 7.
Det var så oplanerat det kunde bli. Jag har fast heltidstjänst och 4 hästar och sambon är arbetslös.
Vi har bestämt oss för att behålla bebis nu och min fråga lyder:
Går det att få ihop det med barn och hästar?

En av hästarna är ridhäst de andra är unghästar/avel.

Jag menar man kan åka ut till stallet och mocka på förmiddagen och ta med sig barnet (som förhoppningsvis sover då), det tar runt 1 timme att mocka. Sen på eftermiddagen när sambon kommer hem från jobbet (utgår från att han får ett jobb snart, annars blir det ju plättlätt :p att få ihop det) kan han ta hand om barn medans jag blir borta och rider.
Och ridhästen klarar av att gå 4 dagar i veckan. Så det är inte varje dag som kommer se ut såhär.

Är jag helt ute och cyklar när mina tankar cirkulerar så?
Berättade för en kompis och hon avfärdade mig och sa att det går absolut inte ha några hästar och barn tar tid och bla bla. behöver jag berätta att hon inte har några hästar, djur eller något intresse alls :smirk:
 
Sv: Dilemma, finns det tid över?

Klart att det går. Jag gjorde ungefär som du beskrev när jag var mammaledig, nu när jag börjat jobba så mockar jag på morgonen och har med sonen i stallet han är nu 1 1/2 år och det funkar. Rider gör jag på kvällen efter att han somnat, ibland på dagen när hans pappa passar honom. Kanske ska tillägga att pappan såklart passar honom när jag rider på kvällen med, lite enklare då han sover. Men ibland är det jobbigt att få ihop det, särskilt när barnet blir sjukt.. då orkar man bara inte rida.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 959
Senast: Elendil
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 406
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 878
Senast: Angel
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 756
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp