Detta tycker jag är bra!

J

Japanesen

Där jag bor så finns det ett katthem precis runt hörnet, och nu på den senaste tiden så har man sett fler och fler utekatter (tror ej att alla är kastrerade eller har en ägare)!

Och nu har katthemmet och Fastighetsskötarna gått ihop och gjort ett erbjudande till alla kattägare att få sina katter kastrerade för 150 kronor, id-märkas för 100 kronor och 100 kronor för vaccination!

Eftersom det gäller så lite pengar så tror jag att fler kommer att kastrera sina katter och man slipper oönskade kattungar!!

Tycker inte ni att detta är ett bra sätt?
Tycker jag iallafall.. :bow:

Sv: Detta tycker jag är bra!

:banana: :)
Fast det borde vara självklart att göra sånt ändå, skaffar man katt så får man se till att ha råd att göra det där.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 694
Senast: Farao
·
Övr. Katt Hittade ingen tråd så hoppas jag inte missat Men hela dagen sett min Facebook jubla över att det nu blir krav på kastrering för...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 863
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Övr. Katt Jag är med i en "försvunna/hittade katter"-grupp på Facebook. Jag tycker grundtanken är lysande, men där finns folk som nog inte fattar...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
16 892
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar