Detta ska enl saljaren vara korsning chihuahua och Yuorkshireterrier!

Sv: Detta ska enl saljaren vara korsning chihuahua och Yuorkshireterrier!

Var och tittade på valpen igår och det står skrivet på alla papper att han är av dena korsning.

Bara för att benstommen ser grövre ut så behöver inte de betyda att de kommer bli jätte stor eller att det är något annat i den.
Det finns olika storlekar av York i benstomme.

Om det hade varit vadslagning hade jag kunnat sätta ett par hundralappar på att det är en schäferkorsningsvalp!

Tsss en YORK med den benstommen/storleken vid angiven ålder som valpen på bilden har definitivt överkonsumerat anabola steroider och är uppfödd i Tjernobyl.
/KT

:rofl::rofl::rofl::rofl:
Jag döööööör!!

Här har ni en bild på en vuxen chihuahua brevid en vuxen yorkie. De är mindre tillsammans än den där valpen på bilden!
normal_img_013.jpg

klart det kan vara en sån korsning. min chihuahua väger ca 38 kg och ser ut som en schäfer :angel:
jag är helt säker på att det är en chihuahua jag har även om det inte finns papper på det :angel:

väger din chihuahua 38 kg så är det antagligen en överfet chihuahua eller helt enkelt en annan ras.... de kan inte väga så mycket....:o

Stackars din bror. Vad ska han göra med hunden?

jo något ironisk :D
det är ju en schäfer som tror att den är lika liten som en chihuahua, speciellt när hon sitter i knät :D

Förhoppningsvis så får du ett kvitto när du köper hunden?
Ideta fall å hade dom satt i hop en liten typ Mapp TILL DEM
Där var bilder från Födseln dom hade kopierat Stamtavlorna på föräldrarna för att försäkra korsinge..Tänk om alla kunnde göra de så att dom vet vad som finns i dem.
Jag har själv träffat valpen jag har ställt lite York innan och dena valp har samam typ av benstomme som en York..
Bara för att det är Chi i den så behöver den inte bli väga 2 kg.
Och med tanke på att York har så pass lång päls och så ås är de väl inte konstigt att den blir lång hårig.

Jag personligen hade aldrig köpt en sådan här Korsning men jag kan väl inte äsga annat än att han är j*vligt söt.
Han får plats i min hand sittandes..Han väger nog inte mer än 1½-2 kg.

Bara för att det är små knähundar i honom så behöver det inte bli en lite hund av honom.
Sen ser det ut som att det är ett barn som håller hunden på bilden.

Men nu få du ju ta och ge dej!
Titta på huvudformen på hunden på bilden och sen på öronen. Ser de ut att platsa på en chihuahua eller en yorkshireterrier??
Varken chihuahua eller yorkshireterrier har den där långa nosryggen. De har heller inte så stora hängande öron.

Och kommentaren att det är ett barn som håller valpen på bilen vet jag inte om jag håller med om heller. Det är inte speciellt många barn som har fransk manikyr på sina långa naglar.

Bara för att det är små knähundar i honom så behöver det inte bli en lite hund av honom.

Nä, han har ju stora förutsättningar att bli en 20-25 kg's hund med dom generna.... :angel:

Ideta fall å hade dom satt i hop en liten typ Mapp TILL DEM
Där var bilder från Födseln dom hade kopierat Stamtavlorna på föräldrarna för att försäkra korsinge..Tänk om alla kunnde göra de så att dom vet vad som finns i dem.

Vadå försäkra korsningen...?
Kopior av två stamtavlor garanterar inte på något vis att valpen är av den korsningen eftersom det inte finns något officiellt register för blandrashundar.
Jag tror att valpköparna har blivit grundlurade.

TS: Får man fråga vad man betalade för dessa chihuahuakorsningar? 15 papp....?

Jag tror att valpköparna har blivit grundlurade.

TS: Får man fråga vad man betalade för dessa chihuahuakorsningar? 15 papp....?

Det tror jag med att dom blir.

Priset?

Kommer inte ihåg riktigt men det var 7-8000:-.

Dvs ungefär dubbelt så mycket som man får för en schäferkorsning i normalfallet som valp.

/KT

Haha med de där tassarna blir de nog en stooor knähund. Ser ungefär ut som tassarna på min brors schäfer/newfoundlandskorsning.

Stackars människan som köper denna i tro om att de blir en nätt liten 3kgs hund. Iofs så är de nog en ganska korkad människa som kan tro de men lite skoj är de allt med en knähundskorsning med riktiga 3kgs tassar :angel:

:eek:

Det måste väl vara en plojannons...?? Inte på riktigt alltså...?

(Biligt-biligt- sa Parlinotomten)

Utseendemässigt skulle det mycket väl vara chihuahua/yorkshireterrier.
Våran hund, blandning mellan york, papillon, lhasa apso, mops och jack russel, såg ut ungefär sådär när hon var valp. Misstänker att hennes färg är från yorkien.

men storleksmässigt går det inte ihop. Våran var inte större än husses sko när hon var 10 veckor.

Hittade en bild t o m.
Våran hund 10 veckor

Om det inte vore för att valpen ser väldigt ung ut, så skulle jag nog säga att den snarare är 8 månader än 8 veckor.
Så jag får hålla med om att det förmodligen är lite fler och större raser i hunden.

:eek::eek::eek:
sådär får man ju bara inte göra:mad:
visa bilder på såna små bedårande bebisar:cry:

;)
får man fråga vad det är för strl på skon?:D

Jag har bilder på henne när hon är hon är bara 4 veckor. Ännu mindre å ännu sötare. :D :love:

Skon är strl 43, tror jag. :D

valpen kommer förmodligen väga minst 8 kg som vuxen, men jag blir inte förvånad om den blir tyngre (om den väger 2 kg nu, den ser mkt tyngre ut!). en kompis till mig gick på samma blåsning. "cavalierblandningen" ser numera mest ut som en rottis i labbestorlek.

Blir lite nyfiken på hur det går med dessa småvalpar?

Har de växt? :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 818
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 466
Senast: Bewildered
·
Hundavel & Ras Meet Jesse... Jesse kom till oss lite hastigt och lustigt igar, efter att ha varit hos forra agaren hela.. knappa... 2 veckor. De...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30