Detta ska enl saljaren vara korsning chihuahua och Yuorkshireterrier!

KungTulle

Trådstartare
Jag gillar ju att kolla in hund och kattannonser pa natet for att man kan hitta sa roliga eller sota bilder dar...

Jag undrar dock om dom verkligen fatt ratt bild pa denna annons eller om dom forsoker luras.

De pastar att detta ar en 8 veckors valp som ar korsning mellan chihuahua och yorkshireterrier.

I mitt tycke ser det ut som en schafervalp eller en shaferkorsningsvalp kolla in hur stor valpen ser ut och hela utseendet.

Vad tror ni?

0988377866.jpg

/KT

Sv: Detta ska enl saljaren vara korsning chihuahua och Yuorkshireterrier!

Jag gillar ju att kolla in hund och kattannonser pa natet for att man kan hitta sa roliga eller sota bilder dar...

Jag undrar dock om dom verkligen fatt ratt bild pa denna annons eller om dom forsoker luras.

De pastar att detta ar en 8 veckors valp som ar korsning mellan chihuahua och yorkshireterrier.

I mitt tycke ser det ut som en schafervalp eller en shaferkorsningsvalp kolla in hur stor valpen ser ut och hela utseendet.

Vad tror ni?

0988377866.jpg

/KT

Hm ja fel bild eller nåt:angel:

Jo valpen pa bilden ar ju jattesot men en ev kopare kanske blir besviken om deras "minihund" vager 25-30 kilo som vuxen....:angel:

/KT

Ja om det är en minihund så borde den nästan vara färdigväxt redan av dömma av storleken på sötnosen nu:angel:

Jo valpen pa bilden ar ju jattesot men en ev kopare kanske blir besviken om deras "minihund" vager 25-30 kilo som vuxen....:angel:

/KT

För att inte tala om storleken på väskan man måste köpa för att bära omkring hunden i.
Hockeybag, typ :D

klart det kan vara en sån korsning. min chihuahua väger ca 38 kg och ser ut som en schäfer :angel:
jag är helt säker på att det är en chihuahua jag har även om det inte finns papper på det :angel:

Måste ju ha blivit fel bild:crazy:
Men hur mkt vill dom ha för den lille:angel:

Denna annons stämmer....tro det ellr ej..jag snackade med min bror nyss på msn och han har köpt en av dem..SUCK...visserligen han ser rätt söt ut men ändå..

Denna annons stämmer....tro det ellr ej..jag snackade med min bror nyss på msn och han har köpt en av dem..SUCK...visserligen han ser rätt söt ut men ändå..
ge bror din en hockeytrunk i "dop-present" till den lilla :D

Utseendemässigt skulle det mycket väl vara chihuahua/yorkshireterrier.
Våran hund, blandning mellan york, papillon, lhasa apso, mops och jack russel, såg ut ungefär sådär när hon var valp. Misstänker att hennes färg är från yorkien.

men storleksmässigt går det inte ihop. Våran var inte större än husses sko när hon var 10 veckor.

Hittade en bild t o m.
Våran hund 10 veckor

Om det inte vore för att valpen ser väldigt ung ut, så skulle jag nog säga att den snarare är 8 månader än 8 veckor.
Så jag får hålla med om att det förmodligen är lite fler och större raser i hunden.

Utseendemässigt skulle det mycket väl vara chihuahua/yorkshireterrier.
Våran hund, blandning mellan york, papillon, lhasa apso, mops och jack russel, såg ut ungefär sådär när hon var valp. Misstänker att hennes färg är från yorkien.

Om det inte vore för att valpen ser väldigt ung ut, så skulle jag nog säga att den snarare är 8 månader än 8 veckor.
Så jag får hålla med om att det förmodligen är lite fler och större raser i hunden.

Men det är bara att kolla in tassarna på den valpen-benstommen avslöjar ju att det är en större ras.:smirk:

Håller ju med om att hunden inte kan vara enbart york/chihuahua, eller ens har de raserna i sig, pga storleken på den.

men utseendemässigt när det gäller färg osv är det inte omöjligt att en sån blandning kan se ut så.

Har ofta fått frågan om det är en schäfervalp om våran hund. Fast iofs så har jag även hört teorier om rottweiler, dobermann och pinscher. Borderterrier är också en populär gissning. ;)

Den ser ju ut att vara lika stor som min dvärgpinscher var vid 6 månaders ålder (förutom tassarna och benstommen då) Enligt annonsen kommer den att väga 2,5-3 kg och vara drygt 30 cm hög när den är vuxen. Det går ju inte riktigt ihop med den benstommen. (Min DP är 28 cm och väger drygt 4 kg ;-))

Ska bli kul att höra hur stor den blir när den är fullvuxen, du får hålla oss uppdaterade!

(kan) ju vara blandningen som står och bilden kanske är lite "missvisande", men som någon skrev ser tassarna lite stora ut för en dvärghundras, :)

inte bara tassarna, ta en titt på den stora kranen åxå. min hund var typ den sizen när hon var ca 8 veckor.

inte bara tassarna, ta en titt på den stora kranen åxå. min hund var typ den sizen när hon var ca 8 veckor.

Ja, nu när du säger det... min lilla (korsning tibetansk spaniel/sheltie) var nästan platt om nosen vid 8 veckor, fast han fick lång smal nos som vuxen.

Undra om dom själva vet vad det är för raser i hunden, tiken borde dom ju veta eller.....:confused:

Jag förstår verkligen inte det där! Min gudmor har en Yorkie som är 3 år snart(Iof är han väldigt liten och väger 2.2) och han ser nog mindre ut än den där valpen! Själv har jag en Chihuahua valp och om jag tänker ihop min valp med min gudmors Yorkie så ser jag egentligen ingen likhet med hunden på bilden :confused: Den måste nog innehålla fler raser än dessa två!

Var och tittade på valpen igår och det står skrivet på alla papper att han är av dena korsning.

Bara för att benstommen ser grövre ut så behöver inte de betyda att de kommer bli jätte stor eller att det är något annat i den.
Det finns olika storlekar av York i benstomme.

Var och tittade på valpen igår och det står skrivet på alla papper att han är av dena korsning.

Bara för att benstommen ser grövre ut så behöver inte de betyda att de kommer bli jätte stor eller att det är något annat i den.
Det finns olika storlekar av York i benstomme.

Och hur vet man att papperen på en blandras är korrekta? Det finns sådana som säljer griskultingar som minigrisar också. Köparen märker inte att något inte stämmer förrän grisen väger 100 kg. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 818
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 466
Senast: Bewildered
·
Hundavel & Ras Meet Jesse... Jesse kom till oss lite hastigt och lustigt igar, efter att ha varit hos forra agaren hela.. knappa... 2 veckor. De...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30